Paard zelf gaan masseren graag uitleg gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dior_bokt

Paard zelf gaan masseren graag uitleg gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 20:08

Ik wil mijn paard zelf gaan masseren ,ik ben hier zelf ook al mee bezig.
En mijn paard vind het super fijn als ik hem aan masseren ben , voor dat ik ga rijden en na rijden doe ik
het ook nog even. *D
kortom alles wat je weet van zelf het zelf masseren bij je paard is welkom, en graag even goed uitlegen hoe ik dat moet gaan doen.
Bij mijn paard.

tamary

Re: Paard zelf gaan masseren graag uitleg gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:16

zoek op youtube op tteam voor zachte massagegrepen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:18

Als je echt diep gaat masseren zou ik dat toch over laten aan iemand die heeft geleerd daarvoor. Het klinkt zo simpel, maar je kan van binnen een boel kapot maken of verkeerd drukken... De masseur die bij een van mijn bijrijdpaardjes is geweest heeft mij een basisbeweging geleerd en me op het hart gedrukt verder niet zelf aan te gaan klooien omdat hij zelf dan weer terug moest komen om los te maken wat ik door onkunde verkeerd druk...

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 20:23

_Lot
Ik doe dat omdat mijn paard dat nodig heeft . ik doe egt geen dingen waar van ik denk dat het niet goed zou
kunnen zijn voor mijn paard, ik heb zelf ook een osteopaat voor mijn paard als dat nodig is, dus ik bedoel daar mee te zegen
dat ik het egte werk aan professional over laat :D
maar toch bedankt voor je bezorgdheid :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:52

Ik zou daar een cursus voor gaan doen en niet zo maar wat gaan aanklooien. Je kunt meer kapot maken dan je denkt.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 21:02

Ik heb wel een paar filmpjes gevonden op youtube, van hoe je paard moet masseren, dat ga ik morgen is proberen bij mijn paard

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:08

Ik ga mee met degenen die zeggen dat je moet uitkijken met wat je doet. TTouch kun je doen, dat kan geen kwaad, maar alles wat echt dieper gaat zou ik aan een prof overlaten.

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:17

google eens naar Jim Masterson op youtube, hele zachte technieken.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:22

_Lot schreef:
Als je echt diep gaat masseren zou ik dat toch over laten aan iemand die heeft geleerd daarvoor. Het klinkt zo simpel, maar je kan van binnen een boel kapot maken of verkeerd drukken... De masseur die bij een van mijn bijrijdpaardjes is geweest heeft mij een basisbeweging geleerd en me op het hart gedrukt verder niet zelf aan te gaan klooien omdat hij zelf dan weer terug moest komen om los te maken wat ik door onkunde verkeerd druk...

Wat een onzin zeg :+
Alsof je zomaar iets vast of kapot kan drukken :')
Je kunt best wat filmpjes kijken op youtube en zelf je paard een beetje masseren als je dat leuk vind om te doen
Of het ook helpt is een tweede maar het kan helemaal geen kwaad!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:28

Ik vraag me af waarom er opleidingen zijn voor paardenmasseur/sportmasseur als je niets fout kunt doen met masseren....

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:30

Je kunt ook een boek kopen ;)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:31

De voorbeelden op youtube zijn hele zachte technieken daar kan echt niets mis mee gaan
Is een beetje aaien en ongeveer vergelijkbaar met een roskam rossen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:33

Dat noem ik niet masseren....

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:33

Cassidy schreef:
Dat noem ik niet masseren....

Ik ook niet maar zij wel :D :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:36

Ok, zullen we dan even kortsluiten wat iedereen onder masseren verstaat? Een paard roskammen of stevig borstelen valt voor mij niet onder masseren. Masseren is voor mij het soepel maken van spieren, en dan dien je gerichter te werk te gaan en dieper te grijpen dan een aai over de huid. Jack Meagher methode bijv.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:42

http://www.youtube.com/watch?v=rBsqwBI- ... re=related
Toch staat dit op youtube als massage en dat is het ook wel maar met zachte technieken
Kun je ook zelf heel makkelijk doen..

Zelf maak ik op een totaal andere manier de rug los (Jack Meagher methode)
edit: filmpje toegevoegd
Laatst bijgewerkt door unamie op 30-09-11 21:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:44

Masseren om echt spieren los te maken, zoals Jack Meagher... ja, dat is een vak... laat dat aan de prof over.

Maar met een eenvoudige zachte massage kun je niet zoveel ellende aanrichten. Iedereen die goedbedoeld thuis zijn partner masseert zorgt er ook niet direct voor dat diegene in een rolstoel belandt ;-)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:48

Ik heb het filmpje van Jim Masterson bekeken, is veel theorie maar ik zie hem niet aan het werk.

Maar ik kwam dit filmpje tegen en daar zie ik handelingen die ik zo niet zo snel met een paard zou doen. Bovendien hoort er een kennis van anatomie bij, want weet de doorsnee eigenaar waar de atlas van het paard zit en kan hij hem zo aanwijzen?

http://www.youtube.com/watch?v=RF94qKamZWY&NR=1

In het eerste introductiefilmpje zet Masterson ook dat hij het fijn vindt om te horen als een paard ingespoten is, zodat hij daar rekening mee kan houden.
Is in mijn ogen een beetje tegenstrijdig met wat er hier in dit topic gezegt wordt: nl dat je met masseren niets kunt verknallen....

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:56

Als het je heel erg interesseert waarom dan geen (korte) cursus/workshop volgen, zodat je beter weet waar je wel/niet mee bezig bent/kunt.
Ken deze specifieke cursus zelf niet, maar heb wel andere cursussen bij Annemarie gedaan en daar hele goede ervaringen mee: http://www.annemarievandertoorn.nl/massage/
Blijft natuurlijk bij ontspannende massages en is zeker geen opleiding tot masseur, maar dat spreekt voor zich neem ik aan.

En verder; "luister" naar je paard. Als je ergens aan zit wat gevoelig of onprettig is voor hem/haar, zou ik er vanaf blijven en een pro laten komen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:04

Cassidy schreef:
Ik heb het filmpje van Jim Masterson bekeken, is veel theorie maar ik zie hem niet aan het werk.

Maar ik kwam dit filmpje tegen en daar zie ik handelingen die ik zo niet zo snel met een paard zou doen. Bovendien hoort er een kennis van anatomie bij, want weet de doorsnee eigenaar waar de atlas van het paard zit en kan hij hem zo aanwijzen?

http://www.youtube.com/watch?v=RF94qKamZWY&NR=1

In het eerste introductiefilmpje zet Masterson ook dat hij het fijn vindt om te horen als een paard ingespoten is, zodat hij daar rekening mee kan houden.
Is in mijn ogen een beetje tegenstrijdig met wat er hier in dit topic gezegt wordt: nl dat je met masseren niets kunt verknallen....

Hij ook niet aan het masseren!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:08

Nee dat snap ik. Andere filmpjes met hem laten wel zien wat hij doet. En dan zijn sommige handelingen voor niet ingewijdden ronduit gevaarlijk.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:51

Moderatoropmerking:
Ik heb verschillende off-topic reacties verwijderd. Wil je iets meedelen en het is off-topic? Stuur dan een pb'tje :)

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 19:26

Weet er iemand nog meer dingen die ik kan gaan proberen bij mijn paard
Bij het masseren

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:36

Waarom doe je dat niet vragen aan de osteopaat die bij jou paard komt?
Hij weet exact wat de 'probleem' gebieden zijn bij jou paard! Wij kunnen dat van hier uit niet zien.
Sommige osteopaten geven graag oefeningen die je kan doen.
Of het verstandig is om zomaar te gaan masseren? Vraag ik me af.

Ik 'masseer' zelf ook. In de zin van een 'ruwere' aaibehandeling. Waardoor ik de doorbloeding stimuleer. Overigens is dat wat ik doe alleen maar oppervlakkig!

nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:19

idd vraag het je eigen osteopaat, en vraag hem dat wat jij doet goed is.