Ik zit vrijweinig/nooit op bokt, maar als ik vragen heb, kan ik ze hier kwijt! En ik heb het nu wel even nodig..
Ik heb een verzorgpony, en hij staat samen met een ander paardje in de wei. Dat andere paardje is behoorlijk gehecht aan mijn verzorgpony, en als ik hem uit de wei wil halen, wilt het andere paardje mee! Bij ons is een wei in 2e gesplitst, dus als ik mijn verzorgpony eruit haal, kom ik in nog een weilandje en daar is dan de uitgang. Mijn probleem, als ik mijn pony uit de wei haal, gaat het andere paardje mee. Als ik het andere paardje wil pakken (hoofd, halster omdoen en terug in de andere wei zetten), draait hij zijn kont naar mij toe en wil slaan. Ik heb ook gehoort van iemand op stal dat hij wel eens wil slaan, dus vandaar durf ik niet verder te gaan als hij zn kont naar mij draait..
Als ik opnieuw naar zijn hoofd loop, HUP, weer die kont naar mij toe.

De enige optie is eerst mijn paardje terug in die ene wei zetten, dan gaat de andere hem achterna, maar dan moet ik heel snel draaien met mijn pony. En dat lukt dus ook niet altijd..
Wie heeft tips om het paardje terug in zn wei te laten gaan?
Super bedankt alvast!

Liever een keer duidelijk, dan dat'ie me een keer ontsnapt of dat ik een lel krijg.
ja zoiets