Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
angel_anoli schreef:Heel erg bedankt voor de bruikbare tips al...
Het probleem is het halster omdoen inderdaad, ze gooit vrij snel haar hoofd omhoog en dan loop je het risico dat het weer tegen haar neus aankomt.
Een neusnetje heb ik inderdaad aan zitten denken, ben alleen bang dat ze hiervan totaal flipt omdat die neus blijkbaar zo pijnlijk is voor haar.
Alleen touw om haar nek is helaas geen oplossing, ze wil nog weleens schrikken en dan is ze echt weg!
Joolien schreef:angel_anoli schreef:Heel erg bedankt voor de bruikbare tips al...
Het probleem is het halster omdoen inderdaad, ze gooit vrij snel haar hoofd omhoog en dan loop je het risico dat het weer tegen haar neus aankomt.
Een neusnetje heb ik inderdaad aan zitten denken, ben alleen bang dat ze hiervan totaal flipt omdat die neus blijkbaar zo pijnlijk is voor haar.
Alleen touw om haar nek is helaas geen oplossing, ze wil nog weleens schrikken en dan is ze echt weg!
Neusnetje kunnen ze nauwelijk zien omdat dit uit hun gezichtsveld is, dus ik denk dat het wel meevalt.
angel_anoli schreef:Ze zal er zelf ook niet van in paniek raken, vooral bij het omdoen voorzie ik een probleem.
Zoiezo moet eerst dat halster dan om en dat is tot nu toe niet gelukt. Morgen nog een poging, hetzij halster, hetzij hoofdstel zonder neusriem.
Vraag me wel af of paarden waarbij de neus zo gevoelig is, het neus netje niet voelen of dat het niet gaat irriteren?
Helaas kan ze nog niet op stal, pas over anderhalve week!
angel_anoli schreef:Mijn doel en reden van het openen dat dit topic is ook het omdoen van het halster, het is wel zeker dat dit een lastige klus gaat worden, dus tips zijn welkom!
Ze gooit haar hoofd vrij snel omhoog zodra ze doorheeft dat het halster om moet.
Heb geprobeerd om eerst het halstertouw om haar nek te doen maar daarmee hou je haar niet tegen als ze echt weg wilt.
Opties die ik nu bedacht heb is het proberen met een lang touw om haar nek zodat ze niet helemaal weg komt of eerst het hoofdstel zonder neusriem om te doen, dan een halster om te doen met grotere neusriem. Verder nog tips/trucs?
Joolien schreef:angel_anoli schreef:Mijn doel en reden van het openen dat dit topic is ook het omdoen van het halster, het is wel zeker dat dit een lastige klus gaat worden, dus tips zijn welkom!
Ze gooit haar hoofd vrij snel omhoog zodra ze doorheeft dat het halster om moet.
Heb geprobeerd om eerst het halstertouw om haar nek te doen maar daarmee hou je haar niet tegen als ze echt weg wilt.
Opties die ik nu bedacht heb is het proberen met een lang touw om haar nek zodat ze niet helemaal weg komt of eerst het hoofdstel zonder neusriem om te doen, dan een halster om te doen met grotere neusriem. Verder nog tips/trucs?
Halster om laten?

Cassidy schreef:touwhalster is een werkhalster, niet mee op het land zetten, zonder safeclip of tie ring ook niet mee vastzetten!
Vaseline is - als je het paard wel naar buiten doet - net zo erg als olie. Paard verbrand dan nog sneller!
Cassidy schreef:Ik zou nu even niets doen. Touwtje om de hals als je haar uit het land haalt. Maar als je weet dat ze snel verbrandt, idd neusnetje om halster en halster omlaten in het land.
Je hoeft ook geen neusnetje te kopen, stuk T-shirt met flapje dat op de neus ligt om de neusband van het halster naaien werkt ook.
conejo schreef:Cassidy schreef:Ik zou nu even niets doen. Touwtje om de hals als je haar uit het land haalt. Maar als je weet dat ze snel verbrandt, idd neusnetje om halster en halster omlaten in het land.
Je hoeft ook geen neusnetje te kopen, stuk T-shirt met flapje dat op de neus ligt om de neusband van het halster naaien werkt ook.
Dit heb ik ook geprobeerd bij mijn pony, dit had ze binnen 5 min er af, probleem met deze manier is dat het helemaal om de neus gaat zitten en vaak vinden ze dit niet fijn. Je kunt het natuurlijk altijd proberen.