Vreemd gedrag...of toch niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TuttiFrutti_

Vreemd gedrag...of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 22:26

Afgelopen weekend zijn we met onze paarden een weekendje weggeweest.

We hadden een stal gehuurd en als we wilden mochten we de paarden ook samen op de wei zetten. Nou, prima, de paarden ( merries) samen op de wei gezet...( deze merries staan normaal nooit bij elkaar op de wei)

Toen ging een merrie hinniken als een hengst.. en tja...2 merries werden er best opgewonden van en gingen hengstig voor de merrie staan plassen....Dit ging het hele weekend zo := Nu vraag ik me af...komt dit vaker voor? Had dit namelijk nog nooit gezien of meegemaakt.

We hebben de merrie nog ff extra gecheckt of ze misschien toch niet een hengst was, maar t was toch echt een merrie :D
Laatst bijgewerkt door Tanja op 23-09-11 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ongepast taalgebruik verwijderd en aangepast.

cissie

Re: Vreemd gedrag...of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:22

Heb geen idee waar dit vandaan komt (behalve hormonale kwestie), maar mijn haflingermerrie doet dit ook bij een fjordenmerrie uit de buurt.
Mijn merrie staat in een vaste kudde van 2 ruinen en 3 merrie's, binnen deze kudde laat zij nooit dit gedrag zien. (behalve de normale hengstigheid).
Bij de merrie in de buurt gedraagt zij zich zichtbaar anders, de fjordenmerrie staat in een weiland naast een rijbak waar ik regelmatig rij......mijn merrie hinnikt overdreven bijna gillen, tijdens snuffelen slaat ze met haar haar voorbeen en geeft tegelijkertijd een harde gil, ze zet een hoge nek op en dr staart gaat omhoog.(maakt dan hengstigheids plasjes)
Ze lijkt op zo'n moment wel in de ban de merrie, dit doet ze overgens alleen als ze hengstig is verder niet.

Misschien weet iemand anders hier meer over?
Niet dat ik er last van heb, want het is zoals het is.....en ik houd daar rekening mee, maar ben best benieuwd.

nenab8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:05

misschien houden ze niet van hengsten maar van merrie's ? :+

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:29

Mijn merrie werd ook wel eens vaker hengstig van andere merries hoor :P Je hebt gewoon een pot!

vickersss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:05

bij ons op stal is ook een haf(merrie) en die diet het ook altijd bij elke hengstige merrie die voor bij komt begint ze een beedje hitsig te hineken :+

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:10

nee zou het ook niet weten heb hier niet vaak van gehoord, heb het wel gehad met een merrie die net van de hengst af kwam na een dekking en een andere hengstige merrie werd helemaal opgewonde tja geur of geluid denk je dan, maar in dit geval het enige wat ik dan ook denk is zijn het de hormonen ofzo.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:25

Misschien heb ik wel een lesbisch paard :+ heb verder geen last van haar gedrag, vind het wel grappig.

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:27

Komt vaker voor , ik heb het wel eens dat de dominante merrie uit de kudde bij gebrek aan macho's de hengstige merrie bespringt. :+

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:33

haha, ik heb t wel al vaker bij konijnen meegemaakt maar bij paarden nog nooit gezien...weer iets nieuws geleerd :D.

olgamaria schreef:
Komt vaker voor , ik heb het wel eens dat de dominante merrie uit de kudde bij gebrek aan macho's de hengstige merrie bespringt. :+

dino_en_zora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 23:57

Heleu!!!Ik ben dus de eigenaar van de lesbische aansteker van het stel :o en hoop nog steeds dat iemand weet wat er met mijn paard aan de hand is... :j Eigenaardig gevalletje maar past echt in mijn rijtje met maffe huisdieren!!!hihi
Thanx voor t vragen trouwens paardrijvriendin, kan niet wachten tot we weer gaan *D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 00:03

Mijn merrie is de leider in een kudde van 7. (Waarvan 1 ruin) Als zij hengstig is, worden alle merries spontaan verliefd op haar <3 Ze is dan gewoon ook érg knap :o

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 13:33

Hahaha jaah je hebt n raar paard hihi _O- Verheug me al op volgend jaar :D
dino_en_zora schreef:
Heleu!!!Ik ben dus de eigenaar van de lesbische aansteker van het stel :o en hoop nog steeds dat iemand weet wat er met mijn paard aan de hand is... :j Eigenaardig gevalletje maar past echt in mijn rijtje met maffe huisdieren!!!hihi
Thanx voor t vragen trouwens paardrijvriendin, kan niet wachten tot we weer gaan *D