Pony valt hond aan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sylke104

Pony valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 22:16

Sylke mijn lieve pony is verzot op de skippy bal, sinds een kort tijd heeft ze door dat ze deze bal met haar voeten kan verplaatsen en ze vindt het een geweldig spelletje om samen met mij te voetballen

Vandaag was er echter nog iemand die gefixeerd was op de skippybal, een hond, en daar bleek Sylke, zacht uitgedrukt, het niet mee eens te zijn. Ze stoof er op af, oren plat naar achteren en sprong er zo wat met vier benen boven op.

Hond is gelukkig met de schrik vrij gekomen en heeft er alleen een wijze les van geleerd, spot niet met shetlanders

Ik vroeg me af of dit territoriaal gedrag is, of iets anders? Later toen skippybal uit beeld was heeft ze nog contact met de hond gehad en buiten het feit dat de hond het liefst wegkroop, was Sylke heel lief en rustig naar de hond toe, ook op andere honden heeft ze nog nooit zo vals gereageerd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:19

zou niet durven zeggen of het echt aan de bal ligt?! Die ene van mij heeft een hekel aan honden.... Zo aan de hand of bijvoorbeeld aan het hek valt hij niets aan, maar wanneer er een hond in het land rent, probeerd hij er met 4 benen tegelijk op te springen.......

M3lisss

Re: Pony valt hond aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:24

Ik had wel graag een foto willen zien Ts, moet leuk geweest zijn om te zien hoe pony-lief haar skippybal aan het beschermen was :D

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 22:26

Ik schrok eerst wel, want zo ken ik haar niet, maar toen bleek dat hond ongedeerd was moest ik ook wel lachen, helemaal toen Sylke verder wilde gaan met de bal. Hond had skippybal lek gebeten en hij rolde niet meer en zij maar duwen tegen dat levenloos geval plastic op de grond

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:36

:')

Wat een spelverpester die hond zeg!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:37

mijn merrie doet dit ook als er een hond (of kat) door de paddock of wei loopt. Als ze op de poetsplaats staat of aan de hand is er niks loos. Denk dat het een verdrijven van een roofdier is (hond roofdier, paard prooi)

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 22:39

ze liep inderdaad op dat moment wel los, dus dat zou kunnen. Volgens mij is er nog nooit een hond in haar wei geweest. Rare was wel dat ze pas op hond reageerd toen hij bij skippybal kwam, daarvoort niet

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:47

GVL ---> OPG

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:48

trustHim schreef:
mijn merrie doet dit ook als er een hond (of kat) door de paddock of wei loopt. Als ze op de poetsplaats staat of aan de hand is er niks loos. Denk dat het een verdrijven van een roofdier is (hond roofdier, paard prooi)

Bij ons ook...Buiten zijn ze doodkalm en braaf met honden (de oudste merrie bied ik puppybezitters zelfs aan als trainingsobject omdat ze geen stap verkeerd zet en het jongspul zo kan wennen aan het concept Paard), maar dat hondje laatst dat bijna de paddock in wandelde :oo . Laat staan die ongelukkige kat die het hart heeft hun landje in te wandelen...
Denk toch een soort beschermings/verdedigingsdrang. Als ze een veulen aan de voet hebben moet er ook geen hond het land op komen, die vliegt er dan met de snelheid van het licht even hard weer uit. Al dan niet uit zichzelf. Oudste merrie met veulen. Kwam een hond door het gaas het landje in gesprongen, merrie tilde een voet op en beestje vloog door hetzelfde gat het landje weer uit. En dat terwijl ze niet eens opkeek maar gewoon door bleef grazen :') .

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 22:48

Oeps blijkbaar verkeerd geplaats, al was ik toch echt met vrijheidsdressuur bezig(voetballen)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 01:38

ik heb een mini ruintje,die gewoon een hekel heeft aan hondjes/honden.
Als ik heerlijk met hem aan de wandel ben,en iemand komt met zn hond te dichtbij(die verrekte uitschuifriemen ook..) dan waarschuw ik ze altijd.
Want ooit in een grijs verleden is door mijn mini een hondje zn staart geamputeerd.
Hondje kreeg teveel ruimte door die verrekte uitschuifriem...ging rond de achterbenen van mijn(toen nog niet mijn) mini,en kreeg een trap...waardoor het staartje nutteloos werd.
Dus hondje moest verder staartloos door het leven...
Daarintegen heb ik nu een mini merrie erbij,die hondjes bere interessant vind en stil blijft staan om eens te bekijken wat ze doen,en ze geen vlieg kwaad zal doen.
Maar mijn ruintje is echt een gevaar op 4 hoeven voor honden :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 01:53

`Het was gewoon haar bal dat blijkt wel dus whooosh

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 02:22

De meeste paarden moeten niets hebben van honden als ze loslopen en door de weide rennen.
Neem je ze aan de riem en zijn ze rustig dan is er niets aan de hand.

vickersss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:08

mijn paard valt ook honden aan en ik weet ook niet egt hoe dat kot maar als sie van jou het alleen doet als er een bal in de buurt is misschien komt het dan daar wel door :P

sjnoebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:54

tja weg die hond en die shetlander in huis als waakhond :-)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:59

had ooit een verzorg fjord die skaters aanviel, als ze voorbij kwamen werden de tanden ontbloot mond wijd open en maar dreigen naar die rare mensen op wieltjes die ook nog eens raar geluid maakten! vaak zijn paarden als veulen bang geworden voor honden maar als volwasse paard prima in staat om de rol om te draaien!!!!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:01

Gelukkig met al deze reactie, mijn pony is gelukkig niet de enige pittbull onder de paarden :P

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:02

we zijn op de manege wel een hondje kwijt geraakt die zomaar de rijbak in liep werd geraakt door een voorhoef met ijzers op het hoofd was in een keer dood |( . Wees er niet te makkelijk mee!!!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 16:19

Gemakkelijk mee nee, absoluut niet, ik zal mevrouw nu veel beter in de gaten houden als een hond nadert en zij is los, maar om eerlijk te zijn spring ik er ook niet tussen!!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:10

Zoiets:
Afbeelding

Afbeelding
Ik ken er meer die dat doen.

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:44

Goed opletten en je hond zou heus nu wel opletten ;)
xx

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 22:42

Zo die plaatjes zien er inderdaad bijna hetzelfde uit als de actie van mijn pony.
Alleen die sprong heel debiel met vier benen er boven op.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:51

mijn pony heeft er ook een handje van en doet het ook bij schaapjes en kinderen... Oefff. Het is gelukkig al vele malen minder op het moment. Maar ik durf hem echt niet blind te vertrouwen bij honden, schaapjes en kinderen.

Trouwens, die bovenste, wat een briljante foto! (Hoop dat de hond er niks aan heeft overgehouden, maar de foto vind ik briljant)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:39

Als je paard het echt nergens anders doet bij een hond denk ik dat ze de hond wou duidelijk maken dat het HAAR bal was.
Hetzelfde als bij eten. Daar mag een lagere in rang ook niet zomaar bij komen.

Duidelijk maken dat deze bal dus van jou is, en zij geluk heeft dat ze er bij mag. Dus niet meer van een afstandje staan kijken, maar zelf ook bij de bal blijven. En indien ze dit nog een keer doet, haar dus wegjagen. (Hoezo jouw bal, dat is nog altijd MIJN bal! En ik bepaal wie er bij mag of niet)

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 20:42

Sassol schreef:
Als je paard het echt nergens anders doet bij een hond denk ik dat ze de hond wou duidelijk maken dat het HAAR bal was.
Hetzelfde als bij eten. Daar mag een lagere in rang ook niet zomaar bij komen.

Duidelijk maken dat deze bal dus van jou is, en zij geluk heeft dat ze er bij mag. Dus niet meer van een afstandje staan kijken, maar zelf ook bij de bal blijven. En indien ze dit nog een keer doet, haar dus wegjagen. (Hoezo jouw bal, dat is nog altijd MIJN bal! En ik bepaal wie er bij mag of niet)

Das inderdaad een hele goede, zeker gezien ik heel erg veel bezig ben met NH sinds kort, inderdaad mijn bal niet haar bal. Nou ja inmiddels niemand meer zijn bal, bal ligt kaduuk in container hihihi