Trailerstress

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Trailerstress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 00:03

Mijn paard krijgt stress van een trailer... Hij krijgt bulten van de stress (volgens vorige eigenaar)
Denkt iemand dat hier wat aan te doen is? Ik doe alles te voet maar zou toch heel graag is een keer ergens anders naar toe willen....

tamary

Re: Trailerstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 00:55

Heb je een trailer om mee te oefenen?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 01:05

Heb je het zelf al eens geprobeerd?
Hoe lang heb je je paard al?
Misschien is ie bij jou wel heel anders dan bij zn vorige baas...

nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 06:39

eerst maar eens kijken wie er nou eigenlijk stress had, het paard of de vorige eigenaar zelf ???
als je het paard nog niet zo lang hebt zou ik nog even wachten, eerst maar aan jullie band werken. en dan later eens kijken of je paard een trailer op wil. merk je stress op, pak het dan zo aan dat je het paard de trailer gaat zien als een ontspannend iets. ga bv rondom de trailer wat grondwerk doen, laat het paard sneffelen aande klep, en een stapje op de klep beloon elke stap op de klep, dit mag met een snoepje en wil niet te snel te veel.
weet je hoe de vorige eigenaar het aanpakte ??

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 07:33

Nou ik heb mn paard 5 jaar verzorgd, onze band is super. Heb hem nu alleen paar maanden niet gezien, maar 1 oktober komt hij. Ik denk dat ik wel een trailer tot beschikking heb op nieuwe stal. Hoe moet ik dit dan aanpakken? Ik heb het zelf nooit geprobeerd en blijf altijd rustig, heb alle tijd!

nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:33

maar 1 okt komt hij naar de nieuwe stal, met trailer ?? zo ja dan zou het mooi zijn dat je kunt zien hoe je paard de trailer op gaat. en heeft hij stres, spanning als hij een trailer ziet, als hij er op moet, of tijdens de rit ??

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:14

Ik zou van te voren vast beetje oefenen.
Paard van een vriendin was door de bereden politie niet te laden, maar sinds vriendin hem heeft gaat ie zo de trailer op met haar.
Wij hebben een oude trailer waar we mee oefenen. Met rust en geduld kom je meest heel ver..dwingen heeft geen zin, dan worden ze alleen maar moeilijker.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:22

Hoezo bulten van de stress, wat moet ik me daar bij voorstellen? Uitslag of gaan zn spieren strak staan?
Als je op mijn site kijkt staan daar een paar artikelen over trailerladen waar je alvast mee aan het werk kunt.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 12:27

nijntjes schreef:
maar 1 okt komt hij naar de nieuwe stal, met trailer ?? zo ja dan zou het mooi zijn dat je kunt zien hoe je paard de trailer op gaat. en heeft hij stres, spanning als hij een trailer ziet, als hij er op moet, of tijdens de rit ??

Nou ik ga wandelen naar de stal. Daar wil ik oefenen want daar hebben ze er 1 tot beschikking! Ik weet totaal niet hoe hij reageert dus dat zal ik dan zien. Eigenaar zei dit dus ga ik hem nog niet zo verplaatsen..

christamaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:58

Ik zou met de pony trailer training gaan doen. Ik zou gewoon iemand inhuren die er verstand van heeft en trailer training geeft ;)

nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:18

oke jullie band is in ieder geval al goed, dat is heel mooi. op de nieuwe stal zou ik dan eerst eens kijken waar de stress begint dus bij het zien van de trailer ?? bij een poging doen er op te gaan ?? en misschien was het toch de eigenaar die stress had en niet het paard. het zou mooi zijn dat je paard de trailer als een ontspannen iets gaat ervaren. je hebt verschillende mogelijkheden, gewoon poging doen er op te gaan elke stap op de klep is goed en beloon je met je stem, laat hem eerst snuffelen aan de klep als hij dit wil. als hij op de trailer staat beloon hem goed dit kan met wat lekkers, hang een hooinet in de trailer. probeer hem op jou stem commando terug te laten gaan, merk je spanning op laat hem dan niet te lang staan wees het voor. dan leer je hem dus ook gelijk aan dat hij op jou commando achteruit mag.
wat je ook kunt doen is gaan wandelen op het terein waar de trailer staat en leg tevoren wat hooi op de klep, ga wat wandelen en ga nou toevallig stilstaan bij de trailerklep waar hooi op ligt. je paard zal het gaan eten mits hij echt stess/ angst van de trailer heeft. herhaal dit en leg elke dag het hooi wat verder de trailer in. wat je ook nog kunt doen gewoon met paard aan de hand en biks de trailer op lopen, paard mag dan natuurlijk op de trailer het biks eten, biks op zorg er dan dus ook voor dat jij wel degene bent die het commando geeft terug te gaan. en beloon hem natuurlijk ook als hij netjes de trailer is afgegaan.
maar zelf heb ik ook een trailer cursus gedaan erg goed bevallen. hoop wel dat het terein waar je gaat oefenen is afgesloten dat het paard niet de weg op kan mocht hij loskomen. ben benieuwd hoe het gaat.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 20:19

Dit heb ik zojuist vernomen: na een aantal dagen van trailerreis, kreeg hij een bult. DA had gezegd dat hij er geen pijn aan had, maar dat het van de stress was. Geen idee hoe ik dit moet oplossen!

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:04

Citaat:
Dit heb ik zojuist vernomen: na een aantal dagen van trailerreis, kreeg hij een bult. DA had gezegd dat hij er geen pijn aan had, maar dat het van de stress was. Geen idee hoe ik dit moet oplossen

Ik kan me alleen maar voorstellen dan die bult in zn ruggengraat zat, een paard kan zn kruis en achterhand behoorlijk vasthouden van de stress met als gevolg een bult voor zn kruis. klopt dat?
Wat je ertegen kunt doen... zorgen dat hij geen stress meer ervaart door de trailer minder 'eng' te maken, desensibiliseren en oefenen dus...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 23:06

Dat was het dus niet, een bult bij zijn voet was het..... ik dacht die heeft lopen trappen onderweg, maar het kwam dus pas na een paar dagen..