Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

En heeft het lef ook niet om andere paarden weg te bonjouren, of doet de moeite gewoon niet. Cowgirl schreef:Nee geen penny verhaal...maar wel iets aparts.
De laatste 2 weken loop ik meestal met mijn emmertje voer naar de wei. Daar haal ik paard uit de wei(nou ja hij komt al hinnekend aangelopen) en laat hem dan even eten.
Vandaag wou ik ze allebei mee naar de stal nemen dus geen voer mee. Felix kwam al aangelopen...doe het draadje open en hij loopt naar de plek waar normaal het emmertje staat. Nu was er dus niks en hij loopt zo weer mee het land op met mij wat ik al vreemd vond want normaal gaat ie dan wel ergens gras eten.
Halster omgedaan en hij loopt nog steeds achter mij aan(mijn andere paard stond achteraan in de wei). Vervolgens komen er nog 2 paarden bij lopen en die jaagt hij weg. En dat was het meest vreemde van alles. De paarden gaan weg en Felix draaft weer snel naar mij en komt heel dicht bij lopen. En zo gebeurd het nog 2x.
Normaal loopt ie wel weer weg als hij merkt dat ik echt geen eten bij me heb en moet ik hem echt ophalen als ik de ander heb gepakt. Maar hij was enorm aanhankelijk vandaag.
Ik zit momenteel niet lekker in mijn vel en heb daar ook wat pillen voor en ik weet dat hij er wel gevoelig voor is als je niet helemaal top bent. Mijn andere paard moet eigenlijk niet veel van je hebben als je je dag niet hebt...die smeert hem dan gewoon.
Dus....
*Heb ik nu een heus Pennypaard? of heb ik hem onbewust getraind met een emmertje voer. "daar is de baas en ik blijf er net zo lang bij lopen tot ik mijn eten heb"

.
Cassidy schreef:Ik denk dat paarden meer aanvoelen dan wij denken. Maar ik denk in dit geval dat het een combinatie is van beide. Voer verwachten en bij je willen zijn.
, maar dan ben ik meestal gewoon chagerijnig, als ik een beetje verdrietig ben, dan kan mijn VZ pony ook heel erg aanhankelijk zijn!! maar ik ben ook van mening dat ze het ook wel een beetje doet om het voer!! Wel leuk als je zon band hebt met een paard he!!
) maar als ik er dus ben, mogen de andere 2 paarden absoluut niet in de buurt van mij komen. Komen ze te dichtbij dan gaat Tinka ze dreigen en ook echt achterna en dat gaat niet bepaald zachtzinnig.... Heb nog een paar mooie foto's van zo'n reactie... Inmiddels hebben ze door schade en schande geleerd dat ze maar beter afstand kunnen houden. Hier is ze eigenlijk zelf mee begonnen nadat ik 'r een tijdje had. Het is zoiets van: dat is MIJN baasje en oprotten jullie. Heb ook wel 's 1 van die andere paarden tegelijk met Tinka meegenomen naar stal en die ging tijdens het lopen met 'r hoofd een stuk voorbij mijn schouder (heb Tinka geleerd dat dat niet mag) en daar volgde gelijk een correctie van Tinka op richting dat andere paard van: dat mag niet van mijn baasje! Die andere bleef toen maar verder wijselijk netjes rechts achter me lopen.....