[Flemen] Help, Mijn pony is Hengstig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annetlover

[Flemen] Help, Mijn pony is Hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 18:29

Bedankt dat jullie komen kijken en misschien mij kunnen helpen..
Ik heb een pony en die is hengstig tenminste dat denk ik..
Ze gedraagt zich heel raar en staat soms te flemen.

Ook bokt ze ineens als ik wil aan galopperen (wat ze normaal niet doet) en als ik haar aantik doet ze niets. Wat eigelijk vrij normaal is.
Maar dan ga ik er zonder zadel op zitten, En dan bokt ze ook?!
Daar snap ik helemaal niets van. ;(
Ook doet ze heel erg druk. Ze hinnikt ook maar dat is voor haar doende heel normaal. Ik weet alleen wel dat ze het al wat meer doet dan normaal..
Het klinkt allemaal heel erg onlogisch maar toch hoop ik dat jullie me kunnen helpen..

Groetjes Mij

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:32

Leuk dat je een kijkje komt nemen op bokt, echter staat je topic hier verkeerd. Dit topic heeft niets met de Wiki te maken. Wikizaken is alleen bedoeld voor alle vragen over de Bokt Wiki. Je kunt vragen stellen over aanpassingen aan artikelen in de Bokt Wiki, een onderwerp voor een artikel voordragen of een zelfgeschreven artikel plaatsen voor opmerkingen of plaatsing in de Bokt Wiki. Voor een nieuw lid is het handig om de bokt:help en de bokt:regels op de bokt Wiki eens door te lezen. Hierin staat hoe bokt werkt.

Ik zal temmen. Dat betekend dat ik een moderator een tip ga geven. Deze zal het topic verplaatsen of sluiten.

Misschien heb je hier wat aan: Hengstigheid

Anoniem

Re: [Flemen] Help, Mijn pony is Hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:52

[WZ] > [OPG]

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:20

Welkom op bokt. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar je hulp bij nodig hebt. Dat een merrie hengstig is is heel normaal, dat gebeurt ong. om de drie weken en duurt ong. 5 dagen. Het ene paard is gevoeliger dan het andere en reageert er meer op.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:31

Mijn paard is super erg hengstig, heb er alleen totaal geen last van, ze hinnikt alleen wat meer
en wilt het liefst na het werk terug rennen naar de wei, dus dan moet ik haar even bij me houden.

Dus gewoon zo als normaal doen, en als ze iets doet wat niet mag duidelijk je grenzen aan geven,
als je paard hengstig is, hoeft het nog niet vervelend te zijn hoor.

Annetlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 08:37

Ok bedamt zal er op gaan letten..

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:16

Ja bij hengstigheid zijn ze vaak wat drukker en allerter, hinneken wat meer. Maar het bokken en flemen staat er los van. Als ze altijd bokt bij het aangalloperen heeft ze ergens in haar rug/bekken iets zitten wat niet helemaal lekker voelt. Ze kan dan niet goed dr bekken kantelen om de beweging naar de galop te maken. Dus dit is iets lichamelijks en je zou een fysio kunnen laten komen om dit op te lossen. Het flemen is heel normaal voor een paard. Als een paard een appart luchtje ruikt gaat hij flemen, hij tilt zijn bovenlip op en dan stroomt de luchtje dat hij ruikt sterker langs het reukorgaan, hij kan het op deze manier beter ruiken. Dus als ze iets heel lekker vinden zullen ze dit vaker achter elkaar doen.

Annetlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:59

Ok, ik zal er p gaan letten. Ik heb de adviezen opgevolgd en het bleek dat ze alleen bokt als ze geen zin meer heeft.
Als ze hengstig is dan gooit ze haar staart heel er4g hoog de lucht in als ze langs een paard komt. Dus het komt wel goed.. *D