Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wilmatj schreef:behalve dat mijn merrie nogal hard tegen hem is dan.
wilmatj schreef:laaavo,
ja als het mijn eigen paard was geweest had ik er veel meer mee kunnen trainen en had het makkelijker geworden. profesional gaat hem niet worden, is niet mijn paard!
.
)
)
Bij mijn tinker (wat ook al niet het meest gevoelige paardje is
) hoef ik maar te kijken en hij loopt al achteruit.. die reageert prima op subtiele paardentaal.. maar de belg..?
Als ik hem puur op paardentaal achteruit wil hebben dan moet ik echt elke pas een hárde trap tegen zijn borstkas geven
En dan nog staat hij erbij te kijken van, joh wat een drukte, wat zit jij me nu te kietelen
8nnemiek schreef:Nou, ik heb hier ook een belg staan.. ontzettend lief beest, maar sterk en lómp dat ie is![]()
Bij mijn tinker (wat ook al niet het meest gevoelige paardje is
) hoef ik maar te kijken en hij loopt al achteruit.. die reageert prima op subtiele paardentaal.. maar de belg..?
![]()
Als ik hem puur op paardentaal achteruit wil hebben dan moet ik echt elke pas een hárde trap tegen zijn borstkas geven
En dan nog staat hij erbij te kijken van, joh wat een drukte, wat zit jij me nu te kietelen
![]()
Dus voor je eigen veiligheid, als je geen bit in mag/kan doen, zou ik een hengstenketting gebruiken, en als dat ook niet goed genoeg werkt buiten een omheinde omgeving dan kun je die nog altijd opzij aan het halster vast klikken, door de ring, en dan door de mond. Niet de meest ideale oplossing, maar beter dan dat paardlief straks helemaal geen grenzen meer kent en er helemaal niks meer mee aan te vangen is. 3 jaar.. binnenkort begint ie met puberen he
Dat is ook vragen om ongelukken!
Maar zoals ik al eerder zei, voor noodgevallen.. Ik heb liever dat mijn paard een wondje in zijn mondhoek heeft dan dat hij onder een vrachtwagen loopt
Dan kun je daarmee even duidelijk maken wie de baas is, en daarna hopelijk weer gewoon aan een halstertouw lopen met hem
Asjemenauw schreef:Mijn haren gaan al overeind staan als ik hier lees dat je een Belg gewoon extra hard (trappen tegen de borst enz) moet aanpakken ... onnodig veel geweld hoor dames. Een Belg is ook maar een paard.
Het is een 3jarig paardje, staat op stal, weet niet of er al wat werk met het dier gedaan word, geen idee wat het dier al weet ...
Mijn ervaring met Belgen is dat het enorm werkwillende en zachtaardige dieren zijn. Beestje gewoon aan het werk zetten ... dan heeft het geen behoefte om 'dwars' te liggen. En verder gewoon ermee omgaan zoals je met een ander dier doet. Rammen heeft totaal geen zin ... dan drammen ze alleen dubbel zo hard terug.
TS ik wil je eigenlijk uitnodigen om een keertje bij mij op stal te komen kijken. Neem de eigenaren van het Belgje gerust mee.
Mijn Belgje was tot vorig jaar ook nog helemaal groen ... een beetje tijd en wat liefde en je komt heel ver. Zij kon eerst ook niet netjes meelopen aan het halster enz ... allemaal zaken die in het verleden liggen. Het zijn echt heerlijke dieren !!
Asjemenauw schreef:Mijn haren gaan al overeind staan als ik hier lees dat je een Belg gewoon extra hard (trappen tegen de borst enz) moet aanpakken ... onnodig veel geweld hoor dames. Een Belg is ook maar een paard.
Je moet eens zien hoe hard wilde paarden met elkaar om gaan als de rangorde niet duidelijk is
Het is een 3jarig paardje, staat op stal, weet niet of er al wat werk met het dier gedaan word, geen idee wat het dier al weet ...
Mijn ervaring met Belgen is dat het enorm werkwillende en zachtaardige dieren zijn. Beestje gewoon aan het werk zetten ... dan heeft het geen behoefte om 'dwars' te liggen. En verder gewoon ermee omgaan zoals je met een ander dier doet. Rammen heeft totaal geen zin ... dan drammen ze alleen dubbel zo hard terug.
TS ik wil je eigenlijk uitnodigen om een keertje bij mij op stal te komen kijken. Neem de eigenaren van het Belgje gerust mee.
Mijn Belgje was tot vorig jaar ook nog helemaal groen ... een beetje tijd en wat liefde en je komt heel ver. Zij kon eerst ook niet netjes meelopen aan het halster enz ... allemaal zaken die in het verleden liggen. Het zijn echt heerlijke dieren !!
HorseTopShop schreef:Amen![]()
Vaak heb je alleen je stem nodig. Maar het probleem is gewoon dat mensen niet weten hoe ze ermee om moeten gaan.
Ik ken belgen die 100X beter luisteren dan andere paarden. En die een veel zachtere aanpak nodig hebben dan andere paarden.
Het probleem ligt niet aan het paard, maar aan diegene waarbij het fout gaat.
wilmatj schreef:ik trap hem niet tegen de borst aan hoor, zo zit het verhaal niet.
maar met een tikje tegen zijn borst om achteruit te gaan, dus mep hem niet hard, maar laat even merken dat hij naar achteren moet.
Asjemenauw schreef:Ik denk dat een goede communicatie tussen jou en de eigenaren wel zo belangrijk is.
Het is jouw stal, jij hebt met het dier te maken, jij hebt hinder door het gebrek aan opvoeding, enz enz
Ga met de eigenaren aan tafel en bespreek de situatie.
Nogmaals ... jullie zijn van harte welkom om een dagje te komen Wuppen. Ik denk dat het verschil tussen een opgevoede en werkende Belg en een wandel Belg ook voor de eigenaren boekdelen zal spreken. Als ze eenmaal weten wat er allenmaal kan met een Belg dan zullen ze het echt niet meer bij enkel wandelen houden. Ik heb mijn Belg voor de koets, ik trek de bak strak met haar, we rijden dressuur, draven balkjes, oefenen VD, enz enz
Er is echt NIETS dat je niet kan met een Belg.HorseTopShop schreef:Amen![]()
Vaak heb je alleen je stem nodig. Maar het probleem is gewoon dat mensen niet weten hoe ze ermee om moeten gaan.
Ik ken belgen die 100X beter luisteren dan andere paarden. En die een veel zachtere aanpak nodig hebben dan andere paarden.
Het probleem ligt niet aan het paard, maar aan diegene waarbij het fout gaat.
Precies !!!wilmatj schreef:ik trap hem niet tegen de borst aan hoor, zo zit het verhaal niet.
maar met een tikje tegen zijn borst om achteruit te gaan, dus mep hem niet hard, maar laat even merken dat hij naar achteren moet.
Nee dat was ook niet op jou bedoeld
)