Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
timokyana schreef:Ik kamp momenteel met een soortgelijk probleem met mijn merrie.Bij haar was het een hormonaal probleem waarvoor zij nu behandeld word.
Mijn ruin (laat gecastreerd) heeft dit ook enkele keren gedaan,bij hem was het stress.
Fien1 schreef:Zo'n zelfde 'case' heeft eens in Bit gestaan, en Machteld van Dierendonck (hoop dat ik het goed spel)
gaf als antwoord dat het frustratie was..En het kan een gewoonte geworden zijn; dus ooit begonnen bij grote frustraties maar later op te roepen bij elk vervelend moment.
Maar ja, hoe leer je het weer af he?
(Misschien eens op de Bit homepage kijken of deze vraag nog in de vraagbaakrubriek staat?)
hoogstwaarschijnlijk een binnenvetter, is mijn merrie ook.
.
. Hij stond toen al hele dagen buiten en uiteindelijk ook met een kudde merries maar het is nooit helemaal over gegaan. Dit was trouwens wel een heftig haantje en altijd duidelijk aanwezig alszijnde 'gevaarlijke' hengst. Juliette86 schreef:Inderdaad automutilatie. Ik heb een hengst verzorgd die dit ook deed. Hij beet tot bloedens toe zijn eigen flanken en borst open. Helaas heb ik de dierenarts en eigenaar hier nooit van kunnen overtuigen. Dus werd hij gewassen met iets tegen mijt. Hij stond toen al hele dagen buiten en uiteindelijk ook met een kudde merries maar het is nooit helemaal over gegaan. Dit was trouwens wel een heftig haantje en altijd duidelijk aanwezig alszijnde 'gevaarlijke' hengst.
wat ik uiteraard niet heb gegeven.jammer dat ze je niet geloofden..
! Zoals eerder gezegd, we hebben de hengst pas, dus ik ga hem een tijdje goed in de gaten houden. Gelukkig verwondt hij zichzelf niet, en ik probeer hem zo veel mogelijk bezig te houden door vriendjes, ruwvoer en op wei te staan. Ik heb niet zo de indruk dat hij persé wil dekken, hij staat kort bij de merries dat wel, en laat zich af en toe eens horen en zien, maar verder doet hij zijn eigen ding (grazen). Zou hem ook absoluut niet willen castreren, het is een heel welopgevoed en handelbaar paard gelukkig...