Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gypsy schreef:Hé, vzpoown van mij doet dit ook, heb het er met emiel voest over gehad op horse event. Zijn oplossing, maak van je voermoment een train moment.
Neem een longeerlijn, haal die door bv de tralies van de box, en dan zo dat als jij aan de lijn trekt, het paard van de voerbak weg getrokken word. Zo leer je heel veilig, dat het paard pas naar het eten toe mag, als jij dat zegt.
paddy schreef:voernijd op stal kun je wel afleren.
maar als ze altijd 24/7 buiten staan wordt moeilijk.
bij mij op stal hadden ze bijna allemaal voernijd.
op stal is het nu geen voernijd meer, maar sommigen hebben het op het land nog
een beetje.
maar dat noem ik eigenlijk geen voernijd meer.
de paarden worden niet geboren met voernijd, de paarden worden zo gemaakt helaas.
liljebo schreef:Gypsy schreef:Hé, vzpoown van mij doet dit ook, heb het er met emiel voest over gehad op horse event. Zijn oplossing, maak van je voermoment een train moment.
Neem een longeerlijn, haal die door bv de tralies van de box, en dan zo dat als jij aan de lijn trekt, het paard van de voerbak weg getrokken word. Zo leer je heel veilig, dat het paard pas naar het eten toe mag, als jij dat zegt.
Het probleem is niet de ts die niet bij het voer kan komen, noch ruzie als ze erbij is, maar juist als ze er niet is.