veulen gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

larissa488

veulen gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 21:33

Hejhej ! :wave:

Nou kyk, ik heb een verzorg shetje en die heeft nu een veulentje gekregen, (onder tussen is die 1mnd.)
Maar die laat zich nu nog steeds niet aanraken, niet eens 1 vinger.. en dan is het bokken beetje steigeren? >;)
Terwijl bij mn vriendin dr shetje, al bij de eerste dag kon aaien, is dit typisch? of gewoon iets wat met het veulen te maken heeft? ;ooo

Plzzz help me, :o

xx :evaw:

nijntjes

Re: veulen gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:01

is het veulentje de eerste levensdagen aangeraakt / in handen geweest ?? als dit niet het geval is het veulentje staat gewoon 24/7 met mams in de wei paard te zijn. dan kan ik mij voorstellen dat het veulentje niet aangeraakt wil worden. mams is vertrouwd. maar het komt wel hoor, het veulentje word vanzelf nieuwgierig naar jou als je met mams bezig bent, raak het veulen niet gelijk aan als het diertje je komt besnuffelen uit nieuwgierigheid. wacht een paar dagen, reik je hand dan eens uit, dit gehurkt of zittend het veulentje wil vast even snuffelen/ ruiken. als je regelmatig komt is het snel goed hoor maar wil niet te snel en te graag.

Kimmej

Re: veulen gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:15

Als extra toevoeging op hierboven:
probeer wanneer je het veulen voor de eerste keer krabbelt dat te doen met mams tussen jullie in (bij een groot paard kan dat lastig zijn, bij shetjes stuk makkelijker!). Probeer dan overigens wel niet over het veulen heen te torenen, zak desnoods wat door je knieën.