mijn arabier Arabesk:
ma. beetje vrijheidsdressuur, 45-60 minuten daarna dressuur.
di. vaak even 20 minuten stappen en draven in de bak, daarna korte buitenrit met kort galopje
wo. vaak een beetje longeren, of een rustdag.
do. springen, een uurtje
vr. alleen vrijheidsdressuur, en een "Grote Schoonmaak"
za. 45-60 minuten voltigeles voor mijn buurmeisje.
zo. een kwarrtiertje tot halfuurtje longeren met een korte buitenrit zonder zadel of alleen even wandelen, hoe ze zich voelt. af en toe een wedstrijdje
mijn konik Rafal:
ma. 's ochtends "Grote Schoonmaak", en later op de dag leuke afwisselingen (schriktraining, springen, buitenrit, etc.)
di. dressuur/voltige, mijn moeder longeerd.
wo. een uurtje springen
do. vrijheidsdressuur, met daarna vaak een wandeling/zonder zadel op buitenrit
vr. op lange buitenrit, naar de polder ofzo, of rustig even longeren
za. dressuur, maar rustig aan
zo. zo eens in de 1 á 2 maand een wedstrijdje, anders vanalles en nogwat.
je zou zeggen dat ik ze te hard laat werken, maar ze vinden het zelf leuk, dat is hun aard. ze zijn te energiek om een dagje op stal te staan, en mijn Konik móet zijn energie echt kwijt. ik heb gewoon een fitte arabier.
ik houd me niet helemaal aan dit schema, dit is alleen wat ik meestal doe. als mijn paard een bui heeft, is het vaak even knuffelen, even in de bak laten uitracen, of gewoon de hele dag op 't land. zo 2 tot 4 keer per jaar gaan ze naar een boer uit de buurt, die heeft nog veel meer land, helemaal groen, en die heeft ook een heleboel jaarlingers tot 10jarigen, en een paar ouderen, dus dan gaan ze daarheen, een weekje niksdoen
Laatst bijgewerkt door carlijn22 op 23-08-11 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt