Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hopelijk met positief nieuws, weinig vervelender dan je paard te zien stressen. _Hyperion_ schreef:Kunst in dit hele verhaal is, dat je niet gaat lopen "tutten" en knuffelen met het paard om hem rustig te krijgen. Dat werkt niet (beschrijf je ook). je moet het zakelijk aanpakken, consequent en vooral veel herhalen. En je eigen emoties er vooral buiten laten (ergernis, ongeduld, blijdschap omdat het goed gaat...allemaal weglaten, je bent neutraal...je bent steeds dezelfde in je uitstraling, dat is heel belangrijk).
)._Hyperion_ schreef:Klinkt misschien gek, maar het leek alsof het paard zichzelf in een soort trance bracht en helemaal afgesloten van de wereld in het getrappel zat..
Fem_daf schreef:_Hyperion_ schreef:Kunst in dit hele verhaal is, dat je niet gaat lopen "tutten" en knuffelen met het paard om hem rustig te krijgen. Dat werkt niet (beschrijf je ook). je moet het zakelijk aanpakken, consequent en vooral veel herhalen. En je eigen emoties er vooral buiten laten (ergernis, ongeduld, blijdschap omdat het goed gaat...allemaal weglaten, je bent neutraal...je bent steeds dezelfde in je uitstraling, dat is heel belangrijk).
Hier ben ik het inderdaad mee eens. Als je gaat tutten, is er blijkbaar ook daadwerkelijk iets om bang voor te zijn, want baasje 'troost' mij (oke, zo letterlijk denkt een paard niet, maar je snapt het vast wel).
Heb jij hier hulp voor gekregen? Want ik geloof wel dat hulp heel belangrijk is voordat je onbewust iets doet wat het tegenovergestelde effect kan hebben.