hey,
ik heb een verzorgpaard, een 5-jarige volbloed, erg braaf. met de merrie word nu niet veel mee gedaan, af en toe eens longeren en mee rijden maar niet vaak want ik rij met mijn ander verzorgpaard (van dezelfde eigenaar). een paar dagen geleden is haar gedrag veranderd, ze was altijd erg moeilijk om te vangen op de wei (liep weg) maar nu als ik op de wei kom loopt ze naar me toe en blijft ze me achtervolgen ook als ik begin te lopen en als ik stop dan stopt zij ongeveer naast mij. dit deed ze vroeger nooit. ze bleef altijd bij de 2 andere paarden staan op de wei terwijl ik iets anders op de wei aan het doen was. ook heeft ze normaal erg veel schrik van tractors want ze komt bijna nooit op straat, gisteren waren ze op de wei naast ons met een tractor de hele tijd heen en weer aan het rijden en zij bleef gewoon naast mij rustig staan alsof ze de tractor niet erg vond.
wat is er aan de hand? en waarom is ze zo plots veranderd? in haar omgeving is er niets veranderd dus dat kan het al niet zijn.