Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lillian__ schreef:Misschien komt het paardje moeilijk uit de vacht, word hij/zij hele jaar intensief getraind en droogt slecht op?
wat dat laatste betreft kan je het beste scheren, en dan een deken op doen!
TS; scheer je, je paard helemaal of voor een gedeelte? wat ook wel wil helpen is al vrij vroeg (ik weet niet hoe vroeg daar heb ik geen verstand van) beginnen met de winter dekens, want dan hou je de haar groei van de wintervacht tegen, doet de eigenaresse van mijn lease paard ook, ze heeft alleen wat meer haar op haar hals maar is goed droog te stappen, en staat dus niet met een kleffe vacht op stal, of in de weide!
Dit ga ik de komende tijd maar even doen, zodat ik (als het nodig is) in oktober denk ik toch wel rustig kan scheren.. mika11 schreef:Haar eerst laten wennen aan een scheerapparaat, zonder te scheren.
Scheerapparaat aan, paard erbij, tot ze aan het geluid is gewend.
En zo ga je telkens een stapje verder.
Hoe precies, heb ik in een boek gelezen, wat ik heb.
Het schijnt wel goed te werken, zelfs de bangste paarden lieten zich scheren.
paarden115 schreef:\ik heb een tip hoe wij het deden bij ook zo een monster
IK WIL HIER GEEN COMMENTAAR OP IK WEET DAT HET NIET ZO PAARD VRIENDELIJK IS MAAR HET IS EEN GEVAL VAN NOOD!!!! NA 5 MAAL DEZE TIP TE DOEN WAS HET AL NIET MEER NODIG!!!!
je neemt een voor voet van je paard doet er een zacht touw om heen en deze laat je door iemand omhoog houden als er paniek is dat het los kan snap je?
bv de linker hoef en het touw laat je dan over de rug jaar recht lopen een daar houd een persoon hem vast
of je doet het touw aan de rechter hoef en over de rug onder de buik en terug over de rug als je dit los is het ook los! de 2de manier is voor als het paard echt de hoef op de grond probeert te zetten dat je het niet meer kan houden !
doordat een paard met 1 hoef omhoog staat kan hij niet slaan zegt het ook tussen 2 kettingen etc van zo kan gij ook niet bijten !
wissel wel tijdig doe voor hoeven af voor de bloedsomloop enzo.
paarden115 schreef:ik heb een tip hoe wij het deden bij ook zo een monster
IK WIL HIER GEEN COMMENTAAR OP IK WEET DAT HET NIET ZO PAARD VRIENDELIJK IS MAAR HET IS EEN GEVAL VAN NOOD!!!!