@ cassidy, dankjewel voor je reactie. Helaas ontspant hij niet. Ik heb uren lang in de weide gestaan met mn zweepje.. maar hij bleef rennen, briezen, wegspringen van alles en niks.. En als het nou met nog meer uren zou werken en ik er verder geen gevolgen aan zou ondervinden, zou dit zeker de uren waard zijn.. Maar helaas, als ik dit gedaan heb is zijn vertrouwen in mij geheel weg, hij mijd me, mag niet bij hem in de buurt komen en als ik dat dan toch doe gaat hij de lucht in. (niet kwaad bedoeld, maar gewoon van: He ik vind dit niet fijn.'.
@boedjang. Ook jij natuurlijk bedankt voor je reactie! Ik heb geprobeerd hem zonder zweep te longeren. Maar op dat moment begrijpt hij me gewoon niet. Hij blijft met zijn flank van me afdraaien zodra ik naast hem probeer te komen. Ook als ik eerst afstand neem en vervolgens mij richting zijn flank draai, draait hij rustig mee. Ik ben ervan overtuigd dat dit niet uit dwarsheid ontstaat, maar gewoon uit verwarring. Hij snapt niet wat ik van hem verwacht...
opnieuw @ cassidy, Heel erg bedankt voor de filmpjes! ik ga ze morgen op mn gemak allemaal even bekijken. Wat mij voornamelijk opvalt is dat hij verder voor niets bang is.. Tractoren, scheeuwende kinderen, felgekleurde objecten, blaffende honden.. Hij kijkt er niet eens naar om. Zelfs een brandweerwagen met gillende sirenes laat hem koud.. Dit is ook de reden dat het gedrag wat hij vertoond in bijzijn van de zweep me zo opvalt.