mijn paard is nu verkocht maar ik vond het probleem(en) wat ze had altijd vervelend en als ik zo lees hier op bokt zijn er echt mensen die er verstand van hebben dus leg ik toch deze vraag(en) hier neer wat je het beste kan doen of afleren want daar zal je altijd nog wel wat aan hebben.
1. ging hangen tijdens het opstappen (dit gebeurde ook bij vast zetten, je kon haar TOTAAL NIET vast zetten dan raakte ze in paniek en rukte zich los en rende heel snel weg)
- tijdens het opstappen : hadden geprobeerd om haar niet vast te houden en dan gewoon zo opstappen dit ging een tijd goed maar daarna als je opstapte ging ze stijgeren en niet zomaar ze kon ook omklappen (heelgevaalijk dus!!!!)
- tijdens het vast zetten : dit ging niet!!! soms wel s'avonds als alle paarden binnen waren maar ze ging gewoon altijd hangen
- we hebben ook een keer tijdens het les een bijzet teugeltje geprobeerd dit ging een half uur goed daarna ging ik even stil staan en ze begon te stijgeren ze raakte helemaal in paniek omdat ze niet met haar hoofd omhoog kon ze klapte dus weer neer en ik viel eraf en ze heeft 5min dood stil in de bak gelegen gelukkig waren er mensen bij maar ik wist ook niet wat ik moest doen.
Dit is toch gevaarlijk????
2. ook kon ik haar niet uit de wei halen overdag dan stonden alle paarden buiten en ik kon har wel mee nemen maar niet vast zetten en met 3 mensen geprobeerd om ahar op te zadelen maar elke keer raakte ze in paniek heel raar stijgeren, je mee willen sleuren.
3. ook was het heel moeilijk om haar op de trailer te krijgen
- veel mensen hebben het geprobeerd maar ze sleurt je dan elke keer mee en rende ze weg. al geprobeerd om zo om haar neus strakker te doen (hoe noem je dat ook al weer??) vele probeerd maar niet gelukt
een paar keer we bij de vriend van ons mam want die weegt nog al wat
dus die is niet zo makkelijk mee te sleurenZo een heel verhaal maar ik kon haar gewoon niet aan en niet houden dus hebben we haar verkocht en die paniek aanvallen waren gewoon heel gevaarlijk
en nu ben ik heel onzeker geworden omdat dit mijn eerste paardje was
ik dacht dat ze gewoon vroeger wat mee heeft gemaakt??
en daardoor zo doet
hoe zou iemand anders dit aanpakken?
ben erg benieuwd...
alvast bedankt!!!