super dominante shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Lott_Wanda_

super dominante shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 19:38

Allereerst weet ik niet goed of het hier goed staat....

Ik schrijf dit berichtje vanuit een vriendin van mijn moeder. Het gaat om het volgende:

6 jaar geleden heeft deze vriendin een verstoten mini-shetlander geadopteert en bij haar nrps ruin van 12 jaar gezet als gezelschapspaardje. In het begin dit merrietje nog de fles moeten geven maar als snel ging het goed met haar. Na verloop van jaren is deze merrie (haar naam is trouwens Grietje) steeds dominater geworden en heeft een super erge voedernijd opgebouwd. De ruin laat echter alles toe en straft deze jonge dame dan ook absoluut niet. Op een gegeven moment was het zo ver dat je haar als "vreemde' gewapend met een bezem eten moest geven omdat ze anders of schopte of beet. Naar de eigenaresse bleef ze vaak wel onderdaning al moest deze Grietje wel vaak waarschuwen.

Nu is deze vriendin pas geleden een Bed&Breakfast begonnen bij haar thuis. Omdat haar paardjes ook aan huis staan geeft ze de mogelijkheid om daar ook met je paard te kunnen overnachten. Ook is het de bedoeling dat de mensen (en eventuele kinderen) gewoon bij de paarden kunnen rondlopen en misschien ook kunnen poetsen. De ruin is hier super geschikt voor en vind het heerlijk om gepoetst te worden. Alleen is Grietje hiervoor absoluut niet geschikt voor. Nu staat er al een tijdje op de planning om een goed huisje voor haar te zoeken. Maar dit wordt al een tijdje uitgesteld. Nu is het zover dat ze afgelope weekend de eigenaresse zelf gebeten heeft in haar duimgewricht. In het ziekenhuis werd gezegd dat als het haar vinger was geweest dat deze er dan afgebeten was geweest.

Het is dus nu zo ver. Ze moet echt weg... en het liefste snel.. Ook al heeft de eigenaresse het hier super moeilijk mee, er moet een beslissing gemaakt worden.

Dus de vraag luidt: Is hier op bokt misschien iemand die een super dominante mini-shetlander merrie nog een leuk leventje kan bezorgen in bijvoorbeeld een kudde andere pony's of zoiets dergelijke?

Batlow

Re: super dominante shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:43

Als ze niemand kan vinden, dan kan hij wel hier in de buurt komen staan en wil ik er wel voor zorgen en zo nodig opvoeden. Alleen kan ik niet de volledige kosten op me nemen, dus zouden we kosten moeten delen (stalkosten). Dit hoeft niet, maar als er echt geen uitweg is kan je me pb-en. Vooral omdat het shetje zo dominant is zeg je, denk ik dat hij moeilijk te verkopen zal zijn. Als ze misschien voor mij kiest, wil ik graag alles zwart op wit hebben qua dingen enzo. Ik geef maar een optie, ik wil helpen!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:45

Ik woon btw in Breda

_Lott_Wanda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 19:57

het is ook niet de bedoeling om haar te verkopen. Maar we willen of een goed huisje voor haar vinden, waar ze gewoon in een kudde d'r gang kan gaan. Of het eigenlijk ondenkbare....

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:59

Hoe bedoel je het ondenkbare? Dus ze wilt de shet weggeven voor een goed tehuis?

_Lott_Wanda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 20:00

Jaja dat is zeker de bedoeling... Gewoon een plekje voor haar waar ze zelf haar ding kan doen.. denkend aan bijvoorbeeld een natuurgebiedje met een kudde andere shetlander of iets in die richting....

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:07

Daar moet je echt mee uitkijken met weggeven... Heb veel gelezen van mensen die dat hebben gedaan en dat die mensen anders deden dan ze waren. Het paard werd wel doorverkocht, en ze mochten nooit komen kijken bij hun paard. In ieder geval, als je niks vind, pb me! Eigen paard is iets te veel verantwoordelijkheid aangezien ik volgend jaar ga studeren. Een shet past er wel bij :j