Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TinePine schreef:Is hij ook alleen opgegroeid? Zonder opvoedig van andere paarden?
Denk dat het nooit goed is voor een paard om alleen te staan. Dit gedrag kan voortkomen uit nooit door andere paarden gecorrigeerde gedrag. Misschien heeft bij nooit de paardentaal geleerd? En het feit dat hij alleen staat kan er voor zorgen dat een paard psychisch uit balans is. Ik bestempel dit voor paarden als abnormaal gedrag. Misschien is hij gefrustreerd en kan hij het dan lekker afreageren.
Hoe doet hij naar jou toe als je de wei binnenkomt?
JustLaura schreef:Heb 2 shetjes (over eentje ervan gaat het hier) en ze kunnen het echt niet met elkaar vinden, daarom heb ik ze appart staan, maar ze kunnen elkaar wel aanraken..
loriene schreef:Ben het met Joycane eens.
Vind het alleen wat flauwekul om te zeggen dat hij niet alleen mag staan,kan niet met de andere opschieten toch?
Ik heb ook een ruin en een hengst alleen staan.
Ruin laat zich steeds schoppen en trapt niet weer terug en ik heb geen zin in blessures.Hij kan wel neuzen met de anderen.
Hengst is nogal logisch datie alleen staat,kan de anderen trouwens wel zien.
loriene schreef:Ben het met Joycane eens.
Vind het alleen wat flauwekul om te zeggen dat hij niet alleen mag staan,kan niet met de andere opschieten toch?
Ruin laat zich steeds schoppen en trapt niet weer terug en ik heb geen zin in blessures.Hij kan wel neuzen met de anderen.
aerdenhout1 schreef:loriene schreef:Ben het met Joycane eens.
Waarom zou het logisch zijn dat een hengst alleen staat? Daar kan makkelijk een ruin bij of een andere hengst natuurlijk. Geen enkel paard zou alleen moeten staan, een paard is een kudde dier, je zou denken dat iedereen nu zo langzamerhand wel eens weet dat een paard alleen niet moet kunnen!
Wat betreft de bijtende Shetlander, sowieso geen kinderen alleen tussen de paarden, en zo snel mogelijk een vriendje zoeken voor de Shet.
Helemaal mee eens!