ps: Is niet mijn paard.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Snadrem schreef:Klopt. Neemt niet weg dat er toch heel veel paarden zijn die alleen staan. Daar zijn de meningen wat over verdeeld, anders stonden ze niet alleen.
Maar van nature leeft een paard inderdaad in een kudde. Als je paarden in een groepje op de wei hebt staan, dan zie je ook continu allerlei nonverbale (dus zonder te praten) signalen over en weer gaan. Naar mijn idee zijn ze dus zeer sociaal.
stoonen schreef:het is zelfs verboden volgens mij om een paard alleen te houden, een paard is een kudde dier en hoort niet alleen. dat is een vorm van mishandeling
stoonen schreef:het is zelfs verboden volgens mij om een paard alleen te houden, een paard is een kudde dier en hoort niet alleen. dat is een vorm van mishandeling
zannem schreef:Paarden zijn sociale dieren en horen eigenlijk in een kudde te staan. Als een paard alleen staat zal het onrustiger zijn omdat er bijvoorbeeld geen paard is dat de wacht houd. Het zal alle eigenschappen van de kudde missen en vereenzamen. Het is dus zeker slecht voor het paard (mentaal gezien dan).