Sinds een aantal maanden heb een verzorgpaard. Deze is super braaf, en tot nu toe geen problemen mee gehad.
Maar waar ik nu wel problemen mee heb is het andere paard van de eigenaresse van mijn verzorgpaard. Omdat zij op vakantie is, verzorg ik nu af en toe ook haar andere paard.
In het begin ging dat goed, ben een keer met hem buiten gaan rijden, aantal keertjes buiten wandelen; ging prima.
Maar ineens na een week wilde hij niet meer mee wandelen of rijden.
Ik heb van alles geprobeerd; rustig praten en beetje mee trekken, duwtje tegen de kont, harder trekken, met snoepjes lokken, etc.
Maar hij loopt maar niet mee, alleen als we omkeren en terug naar de stal gaan.
Ik weet dat hij mij uitprobeert en ik weet van mijzelf dat ik niet streng genoeg ben. Ik heb niet zoveel ervaring met paarden en
weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
Ik zat er aan te denken om met hem te gaan longeren. Als ik het goed heb begrepen helpt dit goed om een beter band met het paard
te krijgen. Daarbij ligt er in zijn kastje een halster van Monty Roberts met een hengstenketting, wat misschien wel een optie voor het
buiten wandelen is. En als laatste; gewoon iemand meenemen als we naar buiten gaan, zodat die persoon tegen het paard zijn
kont kan duwen als hij niet mee loopt.
Zijn dit goede opties, of hebben jullie nog toevoegingen?
Ik hoor het maar al te graag, want volgende week ga ik heel de week
voor hem zorgen en word al wanhopig als ik er aan denk
Groetjes, Kler
Dat vind ik helemaal erg, je paard geestelijk de vernieling in helpen omdat jij iets wilt leren.
Ik doe dit niet om je af te kraken, maar om je iets duidelijk te maken..