Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zetta schreef:Niet echt eigenlijk, ik heb wel 2 weides maar die staan gewoon naast elkaar.
Ik kan de veulens ook niet wegbrengen want dan komt moeder alleen te staan en dan slaat ze echt in paniek uit. We hebben al alles geprobeerd om haar af te leiden maar ze komt zo opgefokt waardoor zelfs haar eten langs haar neus er weer uit komt.
En haar wegbrengen mag ik niet van mijn ma want ze heeft al zoveel meegemaakt en ze went niet snel aan andere dingen waardoor ik ze niet meer mag verhuizen van mijn ma.
Tigra_ schreef:Zetta schreef:Niet echt eigenlijk, ik heb wel 2 weides maar die staan gewoon naast elkaar.
Ik kan de veulens ook niet wegbrengen want dan komt moeder alleen te staan en dan slaat ze echt in paniek uit. We hebben al alles geprobeerd om haar af te leiden maar ze komt zo opgefokt waardoor zelfs haar eten langs haar neus er weer uit komt.
En haar wegbrengen mag ik niet van mijn ma want ze heeft al zoveel meegemaakt en ze went niet snel aan andere dingen waardoor ik ze niet meer mag verhuizen van mijn ma.
Is er geen mogelijkheid een tijdelijk plaats aan te bieden bv voor een shetlander. En dat misschien kostenloos zodat jouw merrie met de shet kan en de jaarlingen samen?
dianaw33 schreef:Maar wat is nu eigenlijk het probleem? Belet dit drinken je in het gebruik van de merrie? Of vind je het zelf gewoon niet kunnen? Want in principe kun je dit gewoon laten gebeuren en het de merrie zelf laten regelen. Die kan namelijk prima zelf bepalen wanneer ze dat gelurk zat is. Veulens worden in Nederland standaard veel te vroeg afgespeend en de slimmeriken (en gelukkigen) onder hen vinden dan wel weer ergens een adoptiemoeder met een beetje melk om de schade in te halen. Mits het niet ten koste gaat van de gezondheid van die merrie is daar helemaal niets mis mee, het is gewoon natuurlijk gedrag. In een wilde kudde bepaalt de merrie ook zelf wanneer het genoeg is met het drinken van het veulen, ze stuurt het dan gewoon weg. Dat gaat jouw merrie ook heus wel doen als ze die veeleisende kleuters zat is.