Een tijd terug vertelde 1 van mijn leraressen me dat dit juist heel goed was, hij zag mij als leider en was juist braaf door daar te lopen.
Maar nu is het als volgt: hij is nu net 2 jaar en we zijn rustig aan wandelingetjes aan het maken bij wat verkeer zoals fietsers en scooters. Hij is tot nu toe braaf maar ik ben bang dat hij ooit schrikt en kiest om langs links mij te passeren waardoor ik dus onderuit getrokken zal worden door het touw. Ik loop buiten bewust met een leadrope, ik vind het prettig werken en als situaties wel eng zijn heb ik de kans om hem wat ruimer te laten.
Ik wil dus dat hij naast mij komt lopen, als ik dit probeer eindigt hij ongemerkt weer braaf op zijn volgende plekje. Hebben de bokkers misschien tips hoe ik mijn kleintje naast mij kan laten lopen? Ik heb al zitten denken aan een korte hondenriem (alleen de lus met musketonhaak) maar ik ben bang dat dit misschien niet sterk genoeg is ofzo.
Alvast bedankt voor het mee denken
!
Als 'ie gewoon netjes links of rechts achter je loopt, kun je 'm inderdaad even de ruimte geven om te schrikken met je leadrope.