Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Misschien hoort ze inderdaad dingen die jij niet hoort.. Je kan natuurlijk niet door de ogen van je paard kijken (helaas) dus ik zou het niet weten behalve dat ze dingen misschien anders ziet 

Nickyyyy schreef:Bij een paard moet je niet vergeten die zien een stuk meer als dat wij zien.
Het kan zijn dat er in de verte iets is wat jij niet ziet, maar wat je paard wel ziet

Maxielover schreef:Nickyyyy schreef:Bij een paard moet je niet vergeten die zien een stuk meer als dat wij zien.
Het kan zijn dat er in de verte iets is wat jij niet ziet, maar wat je paard wel ziet
Een paard ziet niet meer als ons, want een paard heeft helemaal niet zulke goede ogen en ziet alleen vage kleuren als bruin, zwart en wit, ze zien vaag. In de theorie dat een paard ''meer of verder'' kan zien dan ons geloof ik daarom dus ook niet. Wss valt een paard bepaalde dingen en geluiden eerder op waarom ze zulk gedrag vertonen, omdat een paard niet alles herkent. Als wij een omgevallen boom in de verte in het bos zien liggen weet je dat die niks doet, een paard kan dat eng vinden omdat die er de dag daarvoor nog niet lag. Ik noem maar wat. Een paard blijft een vluchtdier en moet altijd alert zijn op dingen in zijn omgeving, en vertoont daarom ook snel een schrikreactie of vluchtreactie. Zeker een wat temperamentvol paard zal schrikkeriger zijn, maar dit hangt natuurlijk ook samen met wat ze geleerd hebben en gewend zijn.

en echt bijna iedere avond he!Nickyyyy schreef:mika11 schreef:Mijn katten doen dat wel eens.
Dan zitten ze heel strak te kijken naar een bepaald punt, waar ik niks zie.
Maar van katten zeggen ze, dat ze 'geesten' kunnen zien
Dat zeggen ze dus ook van honden
Maxielover schreef:Een paard ziet niet meer als ons, want een paard heeft helemaal niet zulke goede ogen en ziet alleen vage kleuren als bruin, zwart en wit, ze zien vaag. In de theorie dat een paard ''meer of verder'' kan zien dan ons geloof ik daarom dus ook niet. Wss valt een paard bepaalde dingen en geluiden eerder op waarom ze zulk gedrag vertonen, omdat een paard niet alles herkent. Als wij een omgevallen boom in de verte in het bos zien liggen weet je dat die niks doet, een paard kan dat eng vinden omdat die er de dag daarvoor nog niet lag. Ik noem maar wat. Een paard blijft een vluchtdier en moet altijd alert zijn op dingen in zijn omgeving, en vertoont daarom ook snel een schrikreactie of vluchtreactie. Zeker een wat temperamentvol paard zal schrikkeriger zijn, maar dit hangt natuurlijk ook samen met wat ze geleerd hebben en gewend zijn.
Vooral bauw en geel doen het erg goed. Ze kunnen idd niet zo ver kijken, dat kunnen wij beter.