We wandelen vrij veel en ja, dan kom je wel eens mensen tegen waar je een babbeltje mee maakt. Allemaal leuk en aardig, soms krijgt poown een aai, soms niet, en soms komen er kindertjes aan gewandeld speciaal om hem te mogen aaien (wat afhankelijk van Bis zn bui vaak prima is). Goed, dingetje gedaan, gesprekje gehad, klaar, tijd om verder te gaan.. Wij de ene kant op, mensen moeten meestal juist de andere kant op.
En dan komt de generaal in mijn uk naar boven.. Hij weigert in de eerste instantie verder te lopen en blijft maar omkijken naar die mensen. Uiteindelijk krijg ik hem uiteraard wel weer in beweging, maar het is duidelijk dat hij het er niet mee eens is. Steeds omkijken naar de mensen en mij weer aankijken.
Ik vind het vooral grappig, keur het natuurlijk niet goed.. Echt lastig is het ook niet, maar praktisch is natuurlijk ook anders
Ben eigenlijk vooral erg benieuwd waar dit gedrag vandaan kan komen?Het is overigens een 2-jarige hengst (kudde bijeenhouden? Hij heeft het wel al heel lang, durf niet te zeggen altijd gehad maar toch zeker al een jaar..).
Moet wel zeggen dat hij altijd redelijk zijn eigen ding doet, kleeft niet heel erg aan andere paarden..