En we laten niemand achter!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

En we laten niemand achter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 02:53

Mijn pony moet in zn vorige leven wel militair zijn geweest.. :')

We wandelen vrij veel en ja, dan kom je wel eens mensen tegen waar je een babbeltje mee maakt. Allemaal leuk en aardig, soms krijgt poown een aai, soms niet, en soms komen er kindertjes aan gewandeld speciaal om hem te mogen aaien (wat afhankelijk van Bis zn bui vaak prima is). Goed, dingetje gedaan, gesprekje gehad, klaar, tijd om verder te gaan.. Wij de ene kant op, mensen moeten meestal juist de andere kant op.

En dan komt de generaal in mijn uk naar boven.. Hij weigert in de eerste instantie verder te lopen en blijft maar omkijken naar die mensen. Uiteindelijk krijg ik hem uiteraard wel weer in beweging, maar het is duidelijk dat hij het er niet mee eens is. Steeds omkijken naar de mensen en mij weer aankijken.

Ik vind het vooral grappig, keur het natuurlijk niet goed.. Echt lastig is het ook niet, maar praktisch is natuurlijk ook anders :+ Ben eigenlijk vooral erg benieuwd waar dit gedrag vandaan kan komen?

Het is overigens een 2-jarige hengst (kudde bijeenhouden? Hij heeft het wel al heel lang, durf niet te zeggen altijd gehad maar toch zeker al een jaar..).

friesiszwart

Re: En we laten niemand achter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 19:58

De aandacht die hij kreeg onderweg was natuurlijk wel leuk, en als jij weer verder loopt is dat natuurlijk voorbij.

tes_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:02

ik heb geen idee hoe het kan maar het paard van mijn moeder doet het ook maar die dwil ook niet ver van huis weg door de andere paarden .. (hij is een soort du chef hihi)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 20:06

friesiszwart; het gebeurt ook wel eens dat hij geen aandacht krijgt, soms sta ik gewoon even met iemand te kleppen.. Had er idd ook al aan gedacht maar gaat denk ik niet op..

Hij gaat trouwens probleemloos mee t erf af, de andere paarden boeien m niet zo veel :=

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:23

Misschien blijft hij liever stil staan, lui paard :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:27

Wat een apart gedag!! _O-
Ik zou niet weten wat het is,,

Misschien vond hij het zo gezellig met die mensen,, dat hij wel langer zo stil kon blijven staan XD
(lekker lui een beetje meeluisteren en soms geaait worden..)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:29

Wat een omschrijving :')

Jij hebt gewoon een gezelligheids-dier :j

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:31

Dit is 1 van de paarden die zich naar de mensen voelt aangetrokken.
Hou dit wel even in de gaten vanwege eventuele lastige sociale contacten wanneer hij in de wei staat.

Maar ach je pony vindt het leuk al die aandacht en is niet erg:D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 14:45

kensha; hij is echt een van de meest sociale paarden die ik ooit heb meegemaakt, kan werkelijk bij íeder paard staan :) Staat tegenwoordig (wel onder toezicht) samen met een grote merrie.. Heeft bij jonge hengsten gestaan, bij dominante ruinen.. Afgezien van een enkele tik gaat het altijd binnen no time helemaal perfect :D Moet wel zeggen dat hij altijd redelijk zijn eigen ding doet, kleeft niet heel erg aan andere paarden..

Hihi was ie maar lui buiten :+ Heb er af en toe mn handen vol aan omdat ie zo veel lol heeft :D Denk ook niet dat het puur stilstaan is, hij kijkt echt heel duidelijk om naar de weglopende mensen en kijkt mij dan weer aan met de vraagtekens duidelijk boven zn hoofd := Als we andere paarden tegen komen heeft ie er ook nog wel eens een handje van om te vertragen en de hele tijd om te kijken, maar dat vind ik ergens wel weer logisch... Als we langs een weiland met paarden komen kijkt ie wel maar besteedt er verder geen aandacht aan, hele kudde kan rustig gaan rennen zonder dat hij een stap harder gaat..

Hij houdt wel van gezelligheid, dat absoluut :D Misschien issie gewoon heel ijdel? We zijn 2x naar de keuring geweest en beide keren is hij enorm veranderd, vooral na de eerste keer was het onmiskenbaar.. Van sjok-pony naar stuiterbal :+ Misschien associeert hij die mensen met de jury? Kan me alleen niet meer herinneren of dat ''wachten'' na de show is gekomen of dat hij het ervoor ook al had..