Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Volgens mij al een aantal jaar, hij is ook al 20 en is niet aan het puberen.
).
maar als de gevraagde oefeningen misschien 'te moeilijk' voor hem waren, of hij zat niet lekker in z'n vel, of hij heeft pijn, of weet-ik-veel-wat, dat is toch geen reden om iemand aan te vallen? Dan is het toch álsnog uit den boze?
Als mijn pony ooit zo op mij af zou komen sla ik hem eerst waar ik hem raken kan (en volgens mij zal ook heel de buurt weten hoe ik hem precies noem, wat op dat moment niet zo aardig is
), maar daarna zou ik wel meteen gaan kijken/denken of hij het misschien niet deed omdat er ergens iets vast zat.
Irmy schreef:Bedankt voor de reacties, Joyciej dat klopt. In het begin ging het ook niet goed, maar nu al een hele tijd wel. Ik geef hem dan van een afstand een tikje, harder 'durf' ik niet, want dan gaat hij al helemaal bijten. Vooral als hij dicht bij mij is en als ik hem dan met de zweep zou slaan. Gaat hij mij dan niet juist hard bijten of juist extra schoppen? De Jambette van VD doet hij ook naar mij, maar niet zoals het zou moeten. Echt met behoorlijk veel kracht erachter.
Je zult denken dat je met de longeerzweep ook een harde tik kunt geven, maar het zit anders. Hij loopt dan rechtsom om mij heen. Zodra hij naar draf moet komt hij naar mij toegelopen met zijn oren in zijn nek. Je kunt hem niet van je afweren, want bij een tik tegen zijn neus steigert hij vlakbij je.
Na het longeren ging het wel weer goed, toen beet hij niet meer. Ik heb het gevoel dat ik dan wel weer de leider ben.

[***] schreef:@ JoyCiej007 : TuurlijkAls mijn pony ooit zo op mij af zou komen sla ik hem eerst waar ik hem raken kan (en volgens mij zal ook heel de buurt weten hoe ik hem precies noem, wat op dat moment niet zo aardig is
), maar daarna zou ik wel meteen gaan kijken/denken of hij het misschien niet deed omdat er ergens iets vast zat.
De TS is die eerste fase al voorbij, de situatie is gekalmeerd (niet zoals het hoort, maar daar kan je nu niks meer aan doen) dus ze kan wel eens gaan bedenken of er misschien niet iets verandert is waardoor de pony zo doet of dat er ergens een probleem zou kunnen zijn ... Vind ik dan

).
maar misschien doet ze wel andere dingen die de pony moeilijk kan verwerken en is dat zich allemaal gaan opbouwen tot ze op dit punt zijn?
Dat filmpje heb ik trouwens ook gezien, maar zo fel reageerde hij nou ook weer niet, die pony was echt door het woeste heen.
Irmy schreef:[***], maar daar zit het probleem niet. Hij heeft geen pijn gehad. Wandelen ging wel gewoon goed en hij liep niet kreupel of moeilijk. Als hij rechtsom moeilijker zou hebben gevonden, waarom deed hij het gisteren dan wel gewoon netjes? Ik snap het niet helemaal, dat het op 1 dag kan veranderen zonder dat hij pijn heeft gehad. Bij mijn bijgevoegde foto in mijn vorige reactie zag je dat hij niet helemaal vast zit.
akp schreef:Als het echt aanvallen is, dan is dat dus een kwestie van dominantie.