Vorig jaar in de herfst had ik een kleine welshje ingereden ( een ruin ), en vanaf het eerste keer ging het kei goed. Zo had ik hem zo'n 3 maanden gereden en toen vond ik hem zo braaf dat hij zelfs in de les kon lopen.. In de winter kon ik er niks mee, want we hebben alleen maar een buitenbak en die was bevroren. Dus ongeveer rond februari begon ik hem weer een beetje bij te pakken. En het ging ook goed. Op een gegeven moment heb ik een andere meisje (minder ervaren dan ik en iets jonger
) gevraagd of ze hem wilde uitproberen. Uiteraard aan de longe gedaan, dat ging goed, dus ze kon los er op rijden.Maar....
Op een morgen kwam ik hem halen, gepoetst, lekker geknuffeld... Opgezadeld, en toen nog het hoofdstel om. Ik probeerde het halster er af te doen... Ik weet niet wat er met hem gebeurd was, maar dat arm ding maakte bange blik en steigerde!!
Zo is het nog steeds.. Het is een schat van een dier, maar hij is zo bang dat iemand aan zijn hoofd komt!! Ik heb het al geprobeerd om met poetsen er uit te krijgen (dus gewoon lekker op zijn hoofd en vooral achter zijn oren, wat hij heel erg eng vindt). Poetsen laat hij dan ook toe, ook aaien. Maar nu staat hij dus in de wei zonder halster en ik krijg hem niet meer te pakken. Hij is nu ongeveer 2 maanden niet meer gereden.. Ik weet ook niet wat er met hem gebeurde maar hij laat jou echt niet toe bij zijn oren.. Dan steigert hij enzo. ALs je het halster los maakt en dan achter de oren vastmaakt (ipv dat je het normaal gesproken over de oren heen doet) dan vindt hij het minder eng maar laat het nog niet zo goed toe..
Dus ik wil heel graag advies om dat af te leren want hij is echt een schat van een paard en ik vind het echt niet leuk voor hem. Tips? Aub?
alvast bedankt,
Irina