Ik heb onlangs een 8 jarige ruin haflinger gekocht.
8 jaar heeft hij bij de moeder en nog andere paarden gestaan, dus nooit alleen.
Sinds vorige week donderdag, staat hij bij mij op een weide van 25 are, opgesplitst in twee delen, zodanig dat ik hem kan afwisselen om het gras te laten bijgroeien.
Hij heeft ook een stal van 5 op 3 meter.
Dus denk niet dat hij slecht staat.
Het enige nu is dat hij alleen staat, sinds donderdag avond, de eerste dag was hij redelijk rustig, maar sinds vrijdag loopt hij constant over en weer over heel de lengte van de wei. Hij loopt zo veel dat hij zich gewoon in het zweet loopt
Het is nu maandag avond en hij loopt nog steeds hevig rond en stond weer maar is nat in het zweet.
In de uiterste hoek van de wei ziet hij een Paar andere paarden staan en denk dat dat de oorzaak is dat hij zich zo opboeit.
ik weet ook dat een paard een roedel dier is en beter samen staat met andere paarden dan alleen, maar er staan er zoveel alleen.
Nu is mijn vraag, is dat normaal dat hij zo hevig rond loopt en gaat dit na een tijdje over en word hij terug rustig, Een ander paard er bij zette is voor mij finanancieel ni haalbaar.
Wat denke jullie er van, zou dit na een tijdje overgaan,of hebbe jullie enige raad voor mij, wat ik eventueel zou kunnen doen.
Alvast bedankt