Van Sulletje tot Duivel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JesjeS

Van Sulletje tot Duivel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 15:10

Mijn gecastreerde pony van 7 die ik al 3,5 heb is normaliter het sulletje en knuffel van stal, bijt niet, slaat en is eerder onzeker dan dominant
In de kudde is hij altijd de gene onderaan de roedel staat, hij kan bij merrie,s en ruinen en gaat in de wei/paddock alle gevechten en confrontatie,s normaliter uit de weg en was hij altijd diegene die gebeten werd.
Sinds een maand is het sulletje veranderd in een complete duivel en gedraagt zich als een wilde hengst, als hij bij de merrie,s staat jaagt hij alle ruinen weg. Nu hij bij de ruinen staat slaat hij de palen uit de wei om bij de merrie,s te komen en valt alle ruinen aan.
Hij heeft een stalgenoot die hem in de wei zette getrapt en de paarden van mijn stalgenoten zitten onder de diepe bijtwonden, en heeft mijn ukkie van 1.37 heeft zelfs de grootste dominanste tuiger flink te grazen genomen.......met als resultaat dat mijn pony nu tijdelijk alleen een wei in gaat.
Zijn gedrag is uiterst vreemd, en heel onrustig, op stal graaft hij kuilen iets wat hij nooit deed, en begint zich nu ook van mij af te keren als ik in zijn stal kom. Hij is compleet gefocust op de merrie,s die natuurlijk ook op stal staan waardoor hij zowat zijn stal uitkomt als er een ruin langs komt lopen en begint hij nu ook tegen zijn staldeur aan te trappen en hinnekt hij veel iets wat hij nooit deed.

Ik ga door de DA laten uitsluiten dat het een klophengst is, al heb ik daar mijn twijfels bij, hij wil de merrie,s niet dekken, en loopt ook niet met zijn leuter te zwaaien, wel heeft hij enorme beschermingsdrang tegen de merrie,s en mest hij over de mest van de ruinen heen.

Maar nu het volgende........de merrie van mijn stalgenoot was constant hengstig en werds daardoor agressief, mijn pony heeft nooit interesse in deze merrie getoond of gerageerd op haar hengstigheid, maar sinds de merrie het hormoon Altresyn krijgt is mijn pony zo dol geworden en zwaar geintresseerd in deze merrie, heeft iemand enige ervaring hiermee??

aeolusnr1

Re: Van Sulletje tot Duivel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:09

Ik denk eerder een uit de hand gelopen dominantie probleem, zoek hulp.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:15

JesjeS schreef:
Ik ga door de DA laten uitsluiten dat het een klophengst is, al heb ik daar mijn twijfels bij, hij wil de merrie,s niet dekken, en loopt ook niet met zijn leuter te zwaaien, wel heeft hij enorme beschermingsdrang tegen de merrie,s en mest hij over de mest van de ruinen heen.

Goed plan was ok mijn eerste gedachte al klopt het verhaal niet helemaal zoals je zelf ook al aangeeft. Ik zou als deze test negatief is zsm proffesionele hulp zoeken want dan is het wellicht gedragsprobleem. zou zelfs evt een probleem in de hersenen niet durven uitsluiten gezien het redelijk plots eranderd is en vrij spectaculair. hoop dat het allemaal mee valt, klophengst zal iig positief zijn in de zin van da thet redelijk gemakkelijk op te lossen is