Ik heb een verzorgpony met een moeilijk karakter. Ze is heel eenkennig en ook wantrouwig.
Het gaat steeds beter, ik kan nu haar voorhoefjes uitkrabben(wat ze eerst heel eng vond), soms komt ze uit zichzelf op ons aflopen, we kunenn makkelijk naar haar toelopen. Vangen is altijd al moeilijk geweest. Als ze in de schuilstal gaat, lukt het wel, maar als ze in de wei staat helemaal niet. Nu ze op het gras staat(meestal staan ze op en stuk tegels en zand, een paar maanden per jaar op het gras) laat ze zich helemaal niet meer vangen.
Ze is heel slim, en naar de schuilstal toejagen werkt nauwelijks, al ben je met z'n tweeen, steeds weer maakt ze onverwachte bochten, en soms trapt ze zelfs. En bij een 2e vangpoging gaat ze vaak al ronddraven als je de wei inkomt, soms trapt ze ook.
We hebben echt al alles geprobeerd...
Van lokken met wat biks tot haar achterna rennen, het werkt niet. We kunnen haar alleen pakken als ze in de schuilstal staat, maar als ze op het gras staat, is ze daar bijna nooit.
Iemand de gouden vangtip?
Alvast bedankt!
) is 'heel plotseling opduiken', en dan het halstertouw vastmaken. Ik zal er nog eens naar vragen
hahahahaha!! sorry moest er even uit, heb jaren achter een van onze pony's zo aangevangen, kwam ook nooit! We hebben haar nooit in een hele grote wei gezet, dat scheelt al een hoop. Altijd een stuk afgezet formaat bak zeg maar..dan met een touw in de hoek drijven en dan was ze te pakken. Wat ook wel eens goed helpt is met een plastikzakje of iets anders knipserend kjomen. Heb serieus nog altijd iets knisperend in mijn zak als ik naar de pony's ga. Vinden ze toch altijd wel interessant. Halster omlaten en hopen dat je snel genoeg bent..