Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nerol schreef:Je paardje is gewend om 24/7 op de wei te staan, dat hij nu ineens op stal moet is een enorme omschakeling voor hem. Probeer hem zo veel mogelijk naar buiten te doen. Het drukke gedrag kan misschien ook wel komen omdat hij nu dus energie te veel heeft, door het op stal staan.
MarliesV schreef:Je hebt hem nog geen week. Gun hem even de tijd aan het feit dat hij en in een andere omgeving staat en nu ook op stal staat 's nachts.
Die van mij heeft hetzelfde meegemaakt en heeft toch echt een aantal weken gehad voordat ze de onrust wat kwijt was.
Pauline schreef:Blijf ook in jezelf geloven. als jij onzeker wordt, wordt je paardje dat ook.
Ga lekker bij hem in de wei zitten, aaien als hij naar je toe komt, geniet van wat je hebt: de gaafste pony ter wereld!
Prisca schreef:Waarom ga je niet gewoon met hem aan de slag?.
Al die mensen die hun paard eerst weken laten wennen. Op wedstrijd kan dat ook niet of op buitenrit. Overal waar ik heen ga of ben hou ik mijn normale ritme aan en doe ik gewoon wat ik anders ook doe. Bij mijn paarden heb ik nooit gemerkt dat ze van slag waren als hij ergens anders heen ging.
Verder zou ik hem met dat schrappen en rommelen een paar keer laten merken dat jij de baas bent. Ook als is hij nieuw hoeft hij niet zich te misdragen?. Jij bent de baas dus dat moet je zo snel mogelijk laten merken. Verder stoppen met snoepjes geven dit vraagt om problemen paard moet gewoon luisteren zonder beloning of snoepjes. Als je wat geeft doe het na het werk in stal in zijn bak.