Pony heeft geen zin in het halster.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ANOUKIEE

Pony heeft geen zin in het halster.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 13:12

Hoihoi,

Ik heb 2 verzorgpony's, 1 b-pony van 4 jaar & 1 e-pony van 2 jaar.
Eerst stonden ze met z'n 2e op een wei met schuilstal, sinds een klein maandje zijn ze verhuist naar een kudde van 16 paarden op een hele grote wei met schuilstal etc.
Op de vorige wei kon ik de pony altijd zo het halster omdoen en dan wat poetsen etc, ik ging nooit met hem uit de wei, dat moest nog geoefend worden!
Toen ze op de nieuwe wei kwamen heb ik 2 weken niet veel met ze gedaan, gewoon laten wennen en wat knuffelen. Nu ze gewend zijn ben ik nu ongeveer alweer anderhalve weekbegonnen met halster omdoen etc, stukje wandelen door de wei om naast lopen te oefenen etc! Dit ging eerst goed, ik kwam de wei in we knuffelde wat deed het halster om, deed wat met hem oefeningen gaf hem wat lekkers en dan mocht hij weer zijn eigen ding doen!
Tot vorige week, lekker knuffelen beetje poetsen, als ik de wei in komt vind hij goed, totdat ik het het halster voor zijn neus houd, dan wil hij wegrennen!
Als ik hem dan toch het halster om heb gedaan is hij gewoon braaf, als ik het halster dan weer los maak en ik hem daarna nog een knuffel wil gaan geven is hij erg terughouden volgens mij ''bang'' dat ik hem weer het halster om doe.
Naar een paar keer laten zien dat er geen halster meer is, is alles weer goed.
Hoe kan dit ineens?
Hij hoeft namelijk niet hard aan het werk als ik het halster om doe , het zijn maar wat kleine oefeningetjes, ook hoeft hij de kudde niet uit, en eerst vond hij het ook niet erg & er is verder ook niks gebeurt.
En wat moet ik hiermee?

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 14:35

Niemand die tips heeft?