hey,
ik heb sinds maart een verzorgpony en haar weidemaatje is wantrouwig naar nieuwe mensen, mss weten jullie hier wat meer over ?
-> Winnie, een ruin van ongeveer 30 jaar vertrouwd geen vreemde mensen... ik wil daar iets aan doen maar ik weet niet goed hoe omdat ik daar geen ervaring mee heb.
-> naar zijn eigenaar reageerd hij volkomen normaal maar zou slecht behandeld zijn geweest in zijn 'vorige leven' en deinst terug van vreemdelingen.
ondertussen kan ik hem al aaien en aanraken maar uit de wei of paddock halen gaat niet omdat hij dan steeds gaat lopen of wegdraait van mij, desnoods blijft hij heel de tijd rondjes draaien rond zijn achterhand maar zal zijn hoofd niet aan mij geven.
heb al wel gemerkt dat als je niet in zijn ogen kijkt hij wel afkomt, de laatste keer ging ik in de wei zitten met mijn hoofd naar beneden en na 2 seconden kwam hij ZELF af, wel heel voorzichtig tot aan mijn voeten maar is dan snel weer weggegaan...
pony is totaal NIET agressief ! hij zal zeker niet stampen of stijgeren, hij is alleen een beetje bang...
ik wil hier echt iets aan doen, dat hij wat meer vertrouwen heeft in mij en dat ik hem kan vastzetten om te poetsen... :'(
weet iemand hier raad mee of heeft dit gewoon veel tijd nodig ?
ik kan ev. meer info geven
x
Laatst bijgewerkt door sophieke1234 op 16-06-11 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt