aggressief paard!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sophie_tara

aggressief paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:38

hallo,ik heb een groot probleem met mijn pony! ten eerste als ik haar uit de wei wil halen komt ze op me afgerend met haar oren in haar nek en ze jacht je zo het weiland uit en als je blijft staan om te laten zien dat je niet bang bent valt ze je aan letterlijk. ze stijgert bokt rent zoo over je heen.en ook al verhef je je stem dan komt ze nog sneller aangerend. ook met logeren komt ze op je af. en al doe je het zelf de als in de wei valt ze je ook aan. ik heb al geprobeerd om met de zweep aan te geven dat ze niet dichter bij mag komen word ze nog agressiever. vroeger als ik al bukte op e zweep te pakken rende ze in rengalop door de longerbak.ik heb nu een oude tafel in het midden van de longerbak gezet en ga daar opsstaan zodat ze me niet kan aanvallen. maar dat komt volgens mij best dreigent aan dat ik zoo groot ben ineens. maar met rijden heb ik nergens last van met de zweep.
watt kan ik het beste doen????

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:43

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: aggressief paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:49

Zeker hulp zoeken. De verhoudingen tussen Jou en je pony kloppen niet. Ik zou iemand zoeken die je freestyle les kan geven zodat jullie weer op de goede lijn komen. Jou .pony is nu overduidelijk de baas over Jou.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:37

Hoelang heb je deze pony? En hoelang heb je deze problemen?
Ik denk dat je er verstandig aan doet om het paard weg te brengen en hem daar manieren bij te leren en dat jij daar op les gaat om te leren omgaan met paarden en hoe te reageren op lichaamstaal van het paard.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:39

Duidelijk dat dit paard de leider is en niet jij :) ik kan ook alleen maar professionele hulp aanraden..

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:41

Wat een brutale pony! Maar een tafel in de longeerbak? Best gevaarlijk als ze er tege aanloopt of je valt er af... Maar eig best wel grappig :D volgens mij moet je echt hulp zoeken van een prof want het lijkt me net iets té gevaarlijk om in je eentje op te lossen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:42

Jullie hebben een relatie-probleem. Ergens is het misgegaan en dat is steeds erger geworden. Zoek hier hele goede hulp bij, niet om je pony even bij te spijkeren, maar ook om jou e.e.a. te leren.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:44

Zie in je profiel dat het je vz pony is.
kan de eigenaar niet helpen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:46

Zo das niet best zeg, :D wel een goede dat je dan op die tafel gaat staan goed gevonden. maaarrrrr het zou niet nodig moeten zijn, is ze misschien een alfa merrie die zijn namelijk al een stuk lastiger. En het geen ze nu bij je flikt is volkomen uit den boze en zeker dat ze nog agressiever wordt, hier heb je iemand voor nodig die weet wat hij doe of zij natuurlijk want dit is echt te gevaarlijk.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:53

Dit is overduidelijk een relatie probleem, een dominantie probleem, en dus ook een vertrouwens probleem.
Het is idd niet veilig om zo verder te gaan werken, onder leiding van een goede insructeur/trainer kan je de verhoudingen weer recht zetten en heb je in één klap een heel ander paard.
Dat zie je al bij de eerste training, bespaar daar niet op, maar investeer in de opleiding, das veel leuker voor het paard en ook voor jou uiteraard.

Esmeralda17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:24

Volgens mij gaat het om je verzorgpaard. Ik zou samen met de eigenaresse van het paard kijken naar een oplossing en vooral hulp zoeken voordat er ongelukken gebeuren.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:42

Ik zou eens met Annemarie van der Toorn van Monty Robberts Nederland contact opnemen, denk dat ze je daar zeker tips kinnen geven of je gericht kunnen helpen. Heb ze daar met paarden zien werken die echt niet makkelijk waren maar door goede begeleiding en hulp toch echt weer leuk werden! Succes want dit is vast niet leuk en gevaarlijk!

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:56

zeker hulp zoeken, ten eerste moet je aan je eigen veiligheid denken

aniekzwiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:58

Professionele hulp zoeken lijkt me een goede optie.

sophie_tara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 18:30

dank julie wel voor julie reacties! maar het gaat idd over mijn vp. ik verzorg haar al 3 jaar en heb haar zelf beleerd met de eigenaarese, het ging echt super goed ze was lief liet eigelijk wel alles toe.tot een jaar geleden. begon ze dit gedrag te toonen. het is alleen maar met longeren en met het uit de wei halen. ik doe ook vrijheidsdresuur met haar en als ik haar eloon met eten word ze ook druk en toont ze ook aggressief gedrag maar minder erg daarom werk ik ook met de clicker. vanaf september ga ik les volgen. en ik hoop dat ik dit gedrag samen met haar kan oplossen want het is zeker niet goed dit!

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:19

idd , ga naar een profesinal !! Die helpt je vast verder

Savannah_XxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:20

Kheb dit probleem ook maar zodra ik haar aan het touw heb wordt ze rustig. Alleen weet ik niet wat de vorige verzorgster ermee deed dus probeer ik voor elk probleem een verschillende oplossing te zoeken. Voorlopig werkt dat bij mij zolang ik elke dag het zelfde doe....

akreuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:37

Ik zou de pony snel verkopen ,voor je een ongeluk krijgt

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:34

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:36

akreuze schreef:
Ik zou de pony snel verkopen ,voor je een ongeluk krijgt

Probeer maar eens een paard te verkopen wat je nog niet eens normaal zonder aangevallen te worden uit de wei kunt halen.
Die geraak je alleen kwijt aan iemand die daar mee overweg kan en die zal niet veel betalen.

Daarbij gaat het om een verzorgpony en die zou ik niet verkopen als verzorger zijnde.

sophie_tara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 15:54

ik krijg in september les en ga er mee de bak aan! dank julie wel voor julie reatcies