Hoofd draaien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

olga

Hoofd draaien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 21:09

Ik heb een bijna 3 jarige merrie die ik regelmatig haar hoofd zo ongeveer 90 graden zie draaien. Eerst deed ze het alleen tijdens poetsen enzo, maar nu zag ik het haar ook op het land doen toen ik haar wilde pakken. Ze is pas bij de tandarts geweest, dat zou het dus niet moeten kunnen zijn. Ze staat 24/7 buiten in de kudde en is nog niet beleerd. Iemand bekent met dit gedrag?

GAM

Re: Hoofd draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 07:55

hey Charlotte,

Dat doet dat arabiertje bij ons volgens mij ook. Ik zal eens navragen wat dat inhoud.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 10:57

Graag, misschien is het wel een Arabieren kwaaltje :o

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:11

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 12:57

Ze doet het zoals op de 2e foto. Ik ken het idd wel van als ze jolig zijn. Maar ze doet het dus ook als ze op het land naar je toe komt stappen.

Het is sowieso een clown kwa gedrag :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:59

Ja die van mij doet het als ze heel vrolijk is... en ook als ze het gehad heeft (naar stal wil na het rijden)
dan gaat ze scheef kauwen, soort van heel minimaal zachtjes stampen met 1 voorhoef en als ze dan
niet de aandacht te pakken heeft gehad gooit ze met haar hoofd :P

Niet altijd.. maar ze doet het wel vaker. Vorige keer had ze een spiertje verrekt.. stond er een ader van haar
kaak tot haar schouder helemaal gezwollen :=

Ook met losgooien gooit ze hem linksom in een halve boog naar links en rechtsom in een halve boog naar
rechts. Paard is gewoon niet wijs.. maar als ik haar masseer en knijp reageert ze niet en onder het zadel
doet ze het helemaal niet dus bij die van mij is het iig niets "lichamelijks"

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 17:45

Ze doet het op stal als ze geen aandacht krijgt als ze vast staat. Het klinkt aardig hetzelfde.

Dat spiertje verrekken lijkt me niet echt prettig!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:14

Tsja.. ze doet het zelf.. ach.. wij hebben ook weleens last als we verkeerd geslapen enzo toch? :)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:19

Het ziet er wel leuk uit, maar volgens mij kan het ook een teken van pijn zijn,
dus dat zou ik eventjes uitsluiten als ik jou was!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:33

Kan.. maar mijn paard kijkt er heel vrolijk bij.. en als ze spierpijn/kramp/pijn heeft is ze heel "chagrijnig"
tegen alles en iedereen.. ze reageert ook niet op pijnprikkels of masseren.. als ze spierpijn heeft wel,
dan ontwijkt ze mijn hand door haar hals op te tillen. Dus denk niet dat het bij die van MIJ iets van pijn is.

Ze is elastisch 2 kanten uit en doet het niet in stal, niet tijdens het rijden. Ook vaak niet voor of
na het rijden maar er zijn dagen dat ze het wel doet (als de voerkar net voorbij is en ze al een
paar uur uit stal is) of als ze helemaal enthousiast is dat ze naar de wei mag. Naar de longeerbak toe
doet ze het niet, in de longeerbak doet ze het wel.. ga ik erop zitten in de longeerbak en vraag ik haar
niets doet ze het niet.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 18:22

Ik geloof ook niet dat ze pijn heeft. Ik denk dat het aandacht vragen is of ongeduldigheid als ze op stal vast staat of moet wachten.