Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Laura1988 schreef:Een ezel zou idd wel kunnen, maar dan moet je wel goed opletten met je ontwormschema. Ezels kunnen drager zijn van longworm dacht ik, hier hebben ze zelf geen last van, maar kan bij paarden dodelijk zijn mits niet goed ontwormd.
Benfan schreef:Dat zegt niks tigra, de japaners hadden met het bouwen van die kerncentrale ook gedacht 'ach, zo kan het ook wel' .. ging wel mis. Je wilt toch geen rusische roulette spelen met het gezondheid van je dier?
Maar inderdaad, een ander paard of een pony werkt gewoon het beste.
Gypsy schreef:Waarom een ezel? Als je die kun onderhouden kun je ook een shet onderhouden, en je paard weet wel met welke van de twee 'ie beter overweg kan hoor!
Plus, een shet is hardstikke leuk. Ze worden vaak ondergewaardeert, maar je kunt er zoveel mee. Mennen, vd, meenemen als handpaard. (Laatste klinkt makkelijker dan het is.Maaaaarrr, ik had er eentje zo goed afgericht dat 'ie op buitenrit los meeliep. Dat is wel weer leuk en makkelijk.)
Gypsy schreef:Ik weet 't perfect dier ja, een ander paard!!![]()
Vind het goed dat je er zo mee bezig bent hoor, want een paard hoort idd niet alleen te staan.
Maar helaas kan hij met een geit ook weinig. Ze "verstaan" en begrijpen elkaar immers niet.
Een shetlander, daar kan een paard wat mee. Ze spreken dezelfde taal, en houden van dezelfde dingen. Lekker elkaar kriebelen, sprintjes trekken, op wacht staan als de ander een dutje doet...
Dus ik denk dat als je een leuke shet op de kop tikt, je je paard daar heel gelukkig mee gaat maken.