geen respect??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sheriff

geen respect??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 21:15

Hallo ik ben camilla en mijn verzorgpony heeft naar het rijden vaak jeuk aan zijn hoofd en dan veegt hij zijn hoofd aan mijn rug.maar doet hij dat wel omdat hij jeuk heeft want ik heb wel eens gehoord dat ze dat doen omdat ze geen respect voor je hebben of hebben ze gewoon jeuk?? :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:06

Het is natuurlijk best respectloos als je paard je als schuurpaal gebruikt.
Dat je paard jeuk heeft tuurlijk maar dat wil niet zeggen dat ze jouw als schuurpaal moeten gebruiken. Er zijn nog andere plaatsen waar ze tegen kunnen schuren.
Als je er zelf geen probleem mee hebt prima maar ik laat het niet toe omdat paarden sterk zijn en ze duwen je zo om en dat is niet de bedoeling. Als mijn paard wil schuren doet ze dat maar tegen de bak rand ofzo.

Kirsten_Ches

Re: geen respect??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:27

Ik denk wel dat hij jeuk heeft maar om jou daarbij te gebruiken is wel respectloos. Als je dat vervelend vind zou ik het gwoon afleren, mijn pony deed het ook maar dat heb ik gelijk afgeleerd.

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:53

ik vind het respectloos als mijn paard dat zou doen

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:32

Ik gebruik altijd m'n touw om een paard te laten schuren. Hou ik gewoon het touw voor het hoofd en het paard mag schuren :D

Zo help ik het paard toch zonder dat het paard denk dat ik een schuurpaal ben ;)

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:43

dat doen die waarschijnlijk gewoon omdat hij/zij jeuk heeft !

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:45

Ik laat het niet toe maar ga vaak wel kriebelen, ik kan me voorstellen dat ze jeuk hebben.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:39

Millanka schreef:
Ik laat het niet toe maar ga vaak wel kriebelen, ik kan me voorstellen dat ze jeuk hebben.

:j , maar of het nou echt het toppunt van geen respect hebben is,
nee, paarden worden gek als ze jeuk hebben.

geitje0650

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:30

Gewoon afstraffen, tikje op de hals ofzo. Het is denk ik gewoon omdat ze jeuk hebben, volgens mij denken ze er niet echt bij na of jij het leuk vind. Door hem even af te straffen of te corrigeren stopt hij er wel mee. Het is iig niet fijn voor jou als hij tegen je rug aanschuurt! mijn pony deed het ook altijd :D

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:39

Als je zelf jeuk op je rug heb kan het wel fijn zijn :P

Aha grapje (A)

Mijne probeer het ook af en toe maar dan kriebel ik haar wel even :D

Chocotofe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 12:14

mijn paardje probeert het ook af en toe, maar dan duw ik haar weg en wrijf ik zelf wel even op haar hoofdje, dan geniet ze even, en stopt ze met respectloos tegen me aan te duwen ! :)

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 12:18

Dat doet mijn pony ook! :) als ik na het rijden op z'n hoofdje of kruintje kriebel,gaat hij gelijk tegen me zand huren alsof ik een betonnen paal ben! Maar ik laat hem doen want hij is al oud en ik vind het ook helemaal niet erg :) hij geniet van zijn lange leven zal ik maar zeggen :D maar het is ook wel een beetje respectloos ja...

Millene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 12:47

Wat vind je zelf? Vind je het zelf erg vervelend???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:57

als je het vervelend vind zou ik het afleren...

kyralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:11

Mijn verzorg haffie doet het ook, maar ik zelf heb er geen problemen , mee, ik draai haar dan wel de rug toe zodat ze daar kan schuren, is minder pijnlijk voor me zelf hahahahaha,ik vind ook niet dat ze geen respect voor me heeft, want dat heeft ze zeker wel, dus laat ik haar ook lekker tegen me aan schuren.

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 23:34

diegene die ik verzorg wil dat ook wel gaan doen, NADAT ik haar bij mij heb 'uitgenodigd' en zelf al over der hoofd aan het krabben ben. beetje lastig omdat ze doorduwt, maar ik probeer er aan te werken dat mijn hand gebruikt maar niet meer tegen mij gaat duwen. Ik denk datze zo doet omdat ze dan zo'n deugd heeft van dat krabben, want uit der eigen doet ze het niet.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:31

Na het rijden of met poetsen heeft mijn ook jeuk aan zijn hoofd.
Hij hoeft echt niet tegen mij aan komen te schuren, dan krijgt hij zonder pardon een tets ;)
Ik 'nodig' heb zelf uit om met een borstel of mijn hand tegen zijn hoofd aan te zetten, dan schuurt hij zelf.