Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
paujasp schreef:Bedankt voor jullie meedenken.
Ik denk echter niet dat het aan het zadel ligt, want ze doet het ook bij de longeersingel.
Denk zelf eerder aan singelnijd, wat er helaas moeilijk uit te krijgen is volgens mij.
Het zadel wat erop ligt is op haar rug is nieuw aangemeten,zit een bontje onder.(niet omdat het zadel anders niet goed ligt hoor)
Die kan meteen een hoop dingen uitsluiten. En waarom heb je een bontje onder je zadel als hij op maat is gemaakt? Citaat:Daarom is de leermethode 'Habituatie' oftwel gewenning, (bijvoorbeeld aan water laten wennen door in één keer de slang op zijn benen te zetten en wachten tot hij uitgesparteld is), een gevaarlijke methode. Die methode moet dus in één keer goed gaan anders heeft het paard het verkeerde geleerd.
SpeedyLove schreef:ik hou dit even in de gaten, want mijn pony doet het ook.
maar mijn zadel past perfect op haar rug, dus bij mij ligt het waarschijnlijk niet aan dat het zadeltje verkeerd ligt!
bij mijn pony is het dus gewoon het gedrag,
maar ik weet niet of het zadeltje bij jou wel perfect ligt?
paujasp schreef:Bedankt voor jullie meedenken.
Ik denk echter niet dat het aan het zadel ligt, want ze doet het ook bij de longeersingel.
Denk zelf eerder aan singelnijd, wat er helaas moeilijk uit te krijgen is volgens mij.
Het zadel wat erop ligt is op haar rug is nieuw aangemeten,zit een bontje onder.(niet omdat het zadel anders niet goed ligt hoor)
dianaw33 schreef:Citaat:Daarom is de leermethode 'Habituatie' oftwel gewenning, (bijvoorbeeld aan water laten wennen door in één keer de slang op zijn benen te zetten en wachten tot hij uitgesparteld is), een gevaarlijke methode. Die methode moet dus in één keer goed gaan anders heeft het paard het verkeerde geleerd.
Apennootje dit is geen habituatie maar flooding! In dit geval is dit beide geen goede methode, en moet je geleidelijk desensibiliseren.
giotto schreef:Heeft ze geen last van haar maag? Dat geeft dikwijls problemen bij het aansingelen/opzadelen ...
)