Mijn merrieveulen heeft 10 maanden bij haar moeder kunnen drinken. Daarna heb ik ze gespeend en nu zijn ze dus al zo'n 3 maand uit elkaar. Morgen gaan ze terug samen op het erf verblijven. Zou ik ze bij elkaar kunnen laten lopen of gaat mijn jaarling direct terug onder moeder's uier duiken?
Wat zijn jullie ervaringen?
AapjeAstrid
Geplaatst: 24-05-11 18:53
Ik denk dat je ze wel weer bij elkaar kan zetten hoor. Vaak is het zo dat als het veulen nog wil drinken mams daar niet meer van gediend is, ze zal sowieso geen melk meer geven.
je kunt ze denk ik wel bij elkaar zetten, maar om helemaal zeker te zou ik er even bij blijven. de merrie laat het waarschijndelijk niet eens toe
_Hyperion_
Geplaatst: 25-05-11 11:15
Dat is heel verschillend. Ik ken gevallen waarbij het inderdaad zo was dat de merrie het afhield en het okay was. Maar ook gevallen dat de jaarling er gewoon weer onderdook en dat de merrie ook weer melk begon te geven. Even goed in de gaten houden. In de meeste gevallen gaat het prima en is het laatste voorbeeld dat ik gaf een uitzondering.
Opzich denk ik dat het wel kan. Het veulen is nu gewent om brok te eten. De moeder geeft geen melk meer dus dat merkt hij ook snel genoeg. Je kan het gewoon proberen gaat het fout haal je ze weer uit elkaar
Volgens mij kan het wel hoor maar je moet wel in de gaten houden dat je merrie niet weer melk gaat geven.
Onze jaarling is 4 maanden van haar moeder gescheiden geweest en nu lopen ze weer samen maar ze probeert wel elke dag te drinken bij haar moeder maar die laat dat niet toe en geeft ook geen melk meer.