Bijten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

soprannome

Bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 14:15

Als ik mijn paard losgooi en in de bak blijft staan, blijft hij aan me plakken.
Op een gegeven moment gaat hij happen en nijgt dan steeds meer naar bijten.
Het lijkt wel of hij me uitdaagt, als hij aan de andere kant staat van de bak en op me af komt rennen loopt hij gerust over me heen.
Wie heeft hier ervaring mee en weet hoe ik hem dit kan afleren? het happen en het over me heen lopen
En wie weet waar dit van kan komen?

PanamaD

Re: Bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 11:18

Dat doet mijn verzorg paard ook. Het is een erg speels paardje en zo te lezen is die van jou dat ook! Ik zou als ik jou was gewoon niet in de bak gaan staan. Het paard verveelt zich misschien, misschien kan je zoon grote speelbal voor hem/haar kopen zodat hij daar mee kan spelen. Wil je toch of moet je toch in de bak staan kan je hem een beetje ''opfokken'' zodat hij een beetje gaat draven zo kan je hem ook bezig houden. Fok hem niet teveel op zodat je hem later niet meer kan vangen, want dat wil je niet.

elizewe

Re: Bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:55

Hij wil spelen. Inderdaad een bal o.i.d kopen of hem een beetje opfokken, maar kijk wel uit dat je dan niet achter hem komt te staan want je hebt kans dat hij uit joligheid gaat bokken.
Is er geen andere pony waar hij mee kan spelen?

Apennootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:58

Hij wil spelen??! Het is puur dominantie!! Als je een paard aankijkt en je groot maakt en daarmee op hem afloopt moet hij voor je wijken! Een paard ziet je niet als mens, maar als een ander paard. Als een paard zulk gedrag naar een leider (een ander paard) doet in de kudde moet jij kijken hoe hij aangepakt wordt.

Dit paard vindt dat hij de baas is en dat vertelt hij op die manier aan jou. Als ik jou was zou ik gaan freestylen met hem om zo een duidelijke relatie (die van leider-volger) goed duidelijk te krijgen. Je moet hem nu niet agressief gaan behandelen, maar je moet aangeven dat je de leider bent en je persoonlijke ruimte beschermen. Monty Robert en Pat Parelli zijn mensen die hier veel mee werken. Echt interessant. Zijn wel boeken en films over en op internet kun je er ook een boel van vinden.