Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dennis schreef:Streng zijn, streng zijn, streng zijn.
En idd castreren.
Ik heb een hele fijne pony, 13 jaar lang (dek)hengst geweest, altijd enorm lief en braaf (reden kindjes van 6 tot 12 jaar op). Hij is vorig jaar gecastreerd en is enorm veel geconcentreerder geworden. Verder nog de zelfde grappenmaker die ik altijd had, maar hij heeft net wat meer rust in zijn hoofd en lijf.

Dennis schreef:Waarom zou een castratie niet mogelijk zijn?
Ik heb de mijne wel op de kliniek via de lies laten castreren. Koste 4x zo veel als ik ooit voor hem betaald heb.
Gezeur niet accepteren. Ho is ho, bij bijten meteen een tik. Zo zacht als mogleijk is en zo hard als nodig (bij drijgen een stem verheffing, bij aanvallen mag een schop onder z'n billen best).
Roosjelief schreef:Jongens jongens ik zeg helemala niet dat het hengsje niet gecastereerd gaat worden. Het hengstje is niet van mij en ik vind het al helemaal niet fair om er mee te gaan gooien dat ik he geld er niet voor over zou hebben. Niet echt vriendelijk om direct met dat soort conclusies te gaan gooien niet..?
Ik zeg niet welke actie ik ga ondernemen of wat niet. Ik wil graag mijn kennis verbreden. Niets meer niets minder
'JoyCiej007 schreef:Roosjelief schreef:Jongens jongens ik zeg helemala niet dat het hengsje niet gecastereerd gaat worden. Het hengstje is niet van mij en ik vind het al helemaal niet fair om er mee te gaan gooien dat ik he geld er niet voor over zou hebben. Niet echt vriendelijk om direct met dat soort conclusies te gaan gooien niet..?
Ik zeg niet welke actie ik ga ondernemen of wat niet. Ik wil graag mijn kennis verbreden. Niets meer niets minder
Ja maar jij vraagt hier toch om advies? Of zie ik het nou verkeerd?![]()
Enige juiste advies wat hier gegeven kan worden, is castratie. Vervolgens zeg je zelf 'soms is castratie door complicaties niet mogelijk'
Daarmee impliceer je dat mensen gaan denken dat castratie van deze pony dus, volgens jou, niet mogelijk zou zijn.
Mijn reactie lijkt me daarom ook geheel logisch, gezien ook het feit dat je blijkbaar niet alles verteld (dat hoeft ook niet, maar dan kan je mensen ook niet kwalijk nemen als ze het dan niet weten), ik bedoel, ik ging er vanuit dat het beestje wel van jou was, want nergens staat genoemd dat dit niet zo is, daar kom je nu pas mee. En door zo'n cryptische uitspraak betreffende dat castreren niet altijd mogelijk is, geef je eigenlijk al aan dat je iets anders wil horen dan die optie.
Ik zeg niet op voorhand dat je het geld er niet voor over hebt, maar je hébt mensen die het er niet voor over hebben. Dat was meer bedoeld van 'als dit, dan dat'. Stel dát je er het geld niet voor over hebt, dan is het nog eens heel erg zonde van al je tijd en moeite, want dan zal het waarschijnlijk al helemaal niets worden met dit dier. Zo bedoelde ik dat.
Als hij blijft aanvallen, wat voor klappen hij ook krijgt.......... Tsja, dan ga ik idd wat dat betreft ook met Dennis mee, dan is er echt wat mis met het dier, en dan zou ik daar verder ook niet meer mee bezig willen, dan issie wellicht beter af in de worst.....
't is jammer, er lopen zoveel dieren rond en juist ook heel veel shetten, die helaas nooit een behoorlijke opvoeding hebben gehad en de consequentie die ze nodig hebben, ook nooit hebben gehad. En ja, dat is soms heel lastig, soms zelfs onmogelijk om dat nog recht te breien.....