Probleem bij wassen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saars

Probleem bij wassen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 22:45

Hallo iedereen,
het is de laatste tijd zo'n mooi weer en ik dacht, ik was mijn verzorgpaard eens, samen met een vriendin.
Nu is hij sowieso een nerveus paard, maar nu werd het toch echt wel erg.
Ik maakte hem niet nat met de sproeier, maar met een emmer en een sponsje, omdat het de eerste keer was dat ik hem wilde wassen.
En dat ging vrij goed, hij leek het wel leuk te vinden!
Ik nam shampoo, niet teveel zodat het goed uit te spoelen zou zijn, en begon 'm in te zepen. Nu, zo'n massage vond meneer wel leuk, hij deed zijn ogen toe en stond echt te genieten...

Maar toen begon het: ik wilde hem afspoelen met de sproeier! Eerst geen probleem maar...
Vanaf het moment dat hij goed nat was, verdween zijn kalmte en ontspanning als sneeuw voor de zon.
Hij begon te steigeren en te bokken aan de hand, stond geen twee seconden stil, liep gewoon over me heen,
en toen begon hij keihard met zijn benen, zowel voor als achter, tegen zijn buik te stampen! Het klonk echt hard, en ik raakte helemaal in paniek, want hij stopte maar niet...
Ik wist echt niet waaraan het kon liggen, tot mijn vriendin, die zowel bezig was met mijn paard als mij te kalmeren, zei dat het misschien kon liggen aan het water dat langs zijn buik naar de grond liep... Dat hij niet tegen dat gevoel kan of zo...
Want toen ik hem met het zweetmes had gedroogd en een deken had opgelegd was de rust weer teruggekeerd :s
Ik was echt bang, en vraag me af of iemand zoiets heeft voorgehad of me kan vertellen wat het nou was! De eigenaars hebben me er nooit iets over gezegd.

Geef je mening!

tamary

Re: Probleem bij wassen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:11

Nerveus paard of niks gewend paard?
En hoe is jouw houding tegenover iets wat toch normale verzorging moet zijn? Krijg de indruk dat jij eigenlijk vanaf het begin al problemen verwachtte met hem wassen.
Waarom niet eerst afspuiten voordat je gaat soppen, zodat je weet of je door kan werken totdat alle shampoo er uit is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:27

Volgende keer gewoon afspuiten en zorgen dat je pas stopt wanneer meneer rustig is, dus geen zeep gebruiken alleen maar afspuiten en direct stoppen als hij weer rustig is.
Als hij zo idioot doet en je stopt dan, dan gaat hij de volgende keer zich nog erger aanstellen.
Eerst alle vier de benen doen, gaat dat goed dan ga je de keer erop gewoon verder.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 06:18

Saars schreef:
Ik wist echt niet waaraan het kon liggen, tot mijn vriendin, die zowel bezig was met mijn paard als mij te kalmeren, zei dat het misschien kon liggen aan het water dat langs zijn buik naar de grond liep... Dat hij niet tegen dat gevoel kan of zo...
Want toen ik hem met het zweetmes had gedroogd en een deken had opgelegd was de rust weer teruggekeerd :s

zijn veel paarden die daar in het begin niet tegen kunnen.
zeker bij de eerste keren wassen kun je er rekening mee houden en met het zweetmes het water van de buik snel weghalen,maar meestal wennen ze er wel snel aan.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 11:22

@ Tamary: normaal wel wat gewend, en hij is 12 jaar Ö Ik had totaal niet verwacht dat hij zo zou doen, de vorige verzorger stofzuigde hem zelfs xD
@ Bigone: Doe ik, het was gewoon zo onverwacht!
@ Ellepel: Dat is net het rare: hij is wel meer gewassen =/ Nu ja, aangezien ik nu weet dat het kan, zal het dat wel zijn, maar het blijft heeeel raar.

Dank jullie wel!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:26

Misschien is hij een tijdje niet gewassen en moet hij gewoon weer even wennen?
Ik zou de volgende keer gewoon beginnen met even afspuiten, zien hoe die er op reageert.
Dan zit de shampoo bende er inderdaad ook niet in, en kun je hem zo misschien weer rustig laten
wennen aan het afspuiten.

caspertjeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:35

misschien houdt hij niet van koud water? zou ik ook niet leuk vinden zo'n koude sproeier op je donder

probeer het met een emmer en een bekertje

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:40

Mijn pony heeft ook nog wel eens kuren met wassen.. Om de een of andere reden heeft hij gewoon besloten dat dat het ultieme moment is om zn mannelijkheid te bewijzen ofzo. Als hij heel erg gaat lopen draaien en doen doe ik de slang even de andere kant op, anders flipt ie helemaal en das ook weer niet de bedoeling. Zodra hij dan weer wat rustiger is de slang er weer op. Meestal heeft ie vrij snel door dat ik niet onder de indruk ben en dan is het ook klaar.
Als de vorige verzorgster helemaal geen problemen had met wassen, kun je niet aan haar vragen wat ze misschien anders deed?