Pony dominant en chagrijnig na het poetsen en werken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Pony dominant en chagrijnig na het poetsen en werken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 14:58

:wave:

Een tijdje geleden heb ik dit ook gevraagd maar niet het antwoord gekregen, dus bij deze opnieuw.

Mijn verzorgShetlander, een zeer dominante pony die de baas is van haar 'kudde', doet echt vreselijk vervelend na het poetsen en werken.
Zo vandaag weer, ik wilde haar aaien, ze hapte naar mijn hand, ik haar dus een tik terug gegeven, de doet een uitval naar me en draait zich om, ik haar dus een schop onder haar kont gegeven, ze loopt met oren in de nek weg. Daarna heeft ze en nog een tijdje met oren in de nek gestaan toen we de ezel gingen poetsen, ik heb haar in lichaamstaal een waarschuwing gegeven, ze waagte het gelukkig niet om verder nog iets te doen.

Een maand of 2 geleden was het nog erger, door veel te grondwerken is het grotendeels opgelost, maar ze blijft dominant.

Ik vind het zo raar dat ze het alleen ná het werken doet, en dan niet alleen naar mij, maar ze hapt bijvoorbeeld ook naar andere bezoekers van de kinderboerderij waar ze staat die haar willen aaien, die mogen gelukkig de wei niet in.

Weet iemand wat ik eraan kan doen, moet ik haar gewoon met rust laten, of juist op haar af lopen?

Alvast bedankt,
:evaw:

PS: ze zal over een maand á anderhalve maand moeten bevallen, zou ze daardoor ook nijdiger kunnen zijn?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 16:55

Niemand?

Eske_B

Re: Pony dominant en chagrijnig na het poetsen en werken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 08:47

Echt niemand?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 08:52

je zet het antwoord zelf al neer......
de pony is hoogdrachtig.

de ene heeft er wel last van de andere niet.
deze merrie heeft duidelijk wel weet van haar dracht,en moet gewoon niet meer aan het werk gezet worden.
straks als het veulen er is en een paar weekjes oud is mag je rustig aan weer een beetje beginnen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 08:54

mariska32 schreef:
je zet het antwoord zelf al neer......
de pony is hoogdrachtig.

de ene heeft er wel last van de andere niet.
deze merrie heeft duidelijk wel weet van haar dracht,en moet gewoon niet meer aan het werk gezet worden.
straks als het veulen er is en een paar weekjes oud is mag je rustig aan weer een beetje beginnen.

Dankjewel :).

Qua werk is het enige wat wij op dit moment doen een paar minuutjes rondstappen, klein beetje VD(kusje geven en voetje geven) en wat knuffelen.
Daarna laten we haar weer vrij. Vanaf 2 weken, doen we net als bij het vorige veulen, alleen een beetje poetsen en dan weer vrij.
Bij haar vorige dracht was het trouwens niet zo erg.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:07

de ene dracht is de andere niet.
ik weet uit ervaring dat een zelfde merrie op iedere dracht anders kan reageren.
de moeder van mijn laatste veulen was erg lief bij die dracht,het veulen ervoor viel haar wat zwaar en ze was werkelijk niet te genieten.

het werk wat je doet is niet te veel.
maar als je veel last van de dracht hebt is het wel te veel.

paar weekjes geduld.....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 09:09

mariska32 schreef:
de ene dracht is de andere niet.
ik weet uit ervaring dat een zelfde merrie op iedere dracht anders kan reageren.
de moeder van mijn laatste veulen was erg lief bij die dracht,het veulen ervoor viel haar wat zwaar en ze was werkelijk niet te genieten.

het werk wat je doet is niet te veel.
maar als je veel last van de dracht hebt is het wel te veel.

paar weekjes geduld.....

Oké, weet ik dat ook weer :).
Volgens de eigenaar is beweging wel goed, maar niet teveel. Ik zal het beperken tot een beetje rondstappen.