Vervelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Layco_

Vervelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 19:21

Hoi bokkers,

Ik weet niet of het hier goed staat, kon het niet echt anders plaatsen.

Het is niet echt een probleem ofzo.. Maar ik heb echt het gevoel dat mijn pony zich verveelt..
De hele dag staat hij maar een beetje op dezelfde plek in zijn weiland, en soms staat hij
een beetje te eten, en dan weer uren lang achter elkaar met zijn hoofd naar beneden,
oren slap en oogjes half dicht.. Nu heb ik echt het gevoel dat hij zich echt verveelt,
en daar wil ik graag iets aan doen.. Hij heeft al wat dingen in zijn wei, zo'n skippybal,
grote ton(vind hij leuk om om te rollen, maar is blijkbaar de leukigheid ook al af), en ik zou heel graag
een weidemaatje willen, maar dat mag helaas niet van mijn ouders, in de zomer heeft hij die genoeg,
onze geiten, die staan dan namelijk buiten, maar dat kan nu nog niet...

Weet iemand wat ik hieraan kan doen ?

Groetjes Willemien

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:22

Je pony staat alleen -> Geen maatje om mee te stoeien of te kroelen.
Het beste zou zijn om een maatje te zoeken, áls dat echt niet lukt, moetje kijken of je misschien wat wilgentakken, een jollybal of zo'n snoepbal kan regelen,maar een maatje zou het beste zijn.
En dan bedoel ik niet de geiten, maar een soortgenoot.
Misschien kan je regelen dat iemand zijn paard bij jou in de wei kan stallen.

troi

Re: Vervelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:21

Och wat sneu zeg dat dier in zijn eentje.. Ik zou toch een maatje zoeken ,desnoods een gratis pony die van zijn oude dag wil genieten of een pown van iemand anders die een plekje zoekt.. Ik zou me ook doodvervelen als ik altijd alleen moest zijn.. En geiten is geen echt gezelschap hoor..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:23

Volgens mij heeft het toch echt te maken dat hij geen maatje heeft.
Paarden zijn kuddedieren, die voelen zich echt niet fijn alleen.
Ik denk dat speeltjes weinig zin heeft, omdat dat het probleem niet is.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:02

Een soortgenootje zou denk ik erg veel schelen...

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 11:05

Ik wil ook heel graag een ponytje erbij, maar het mag echt niet van mijn ouders..
Maar de geiten zijn echt zijn vriendjes hoor :P Als die buiten zijn zitten ze helemaal om hem heen
te springen en dat vind ie echt geweldig. Het land is alweer bijna goed vol met gras, dus dan kunnen ze
ook weer een keer naar buiten, maar echt, een pony'tje erbij wil ik echt, maar het mag helaas niet..
Ik vind het zelf ook zielig, dus ik ben ook zoveel mogelijk bij hem, lekker poetsen enzo..
En hij heeft altijd wat te eten, dus dan kan hij daar ook nog wat aan knabbelen..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:14

_Layco_ schreef:
Ik wil ook heel graag een ponytje erbij, maar het mag echt niet van mijn ouders..
Maar de geiten zijn echt zijn vriendjes hoor :P Als die buiten zijn zitten ze helemaal om hem heen
te springen en dat vind ie echt geweldig. Het land is alweer bijna goed vol met gras, dus dan kunnen ze
ook weer een keer naar buiten, maar echt, een pony'tje erbij wil ik echt, maar het mag helaas niet..
Ik vind het zelf ook zielig, dus ik ben ook zoveel mogelijk bij hem, lekker poetsen enzo..
En hij heeft altijd wat te eten, dus dan kan hij daar ook nog wat aan knabbelen..

Kan je dan niet vragen of iemand zijn (eenzame) pony bij jou kan stallen?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:17

Laat je ouders dit topic maar eens lezen ;)

Overal is wel een Shetje vandaan te plukken en er is ook vast wel iemand die zijn pony op de wei wilt stallen tegen betaling. Dan verdienen je ouders er ook nog aan, toch?!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:18

Inderdaad, ken je niet iemand die een ponytje heeft in de buurt die daarbij mag staan? Lijkt me voor je paard alleen inderdaad ook saai.
Sowieso hebben paarden meer aan een ander paard dan een geit, maar waarschijnlijk is je paardje al blij met wat gezelschap... Of een ezel zou ook kunnen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:36

Ik zou toch echt gaan overleggen voor een maatje. Een pony hoort gewoonweg niet alleen... is het anders geen optie om 1 of 2 geiten te nemen die wel het hele jaar bij de pony mag/mogen blijven?

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 14:42

Bij onze buren staan ook 2 pony's, De eigenaar ken ik wel,
ik zal weleens vragen of hij daarbij mag staan, maar hij mag
1 van die pony's niet echt.. Een keer toen ik aan het rijden was stonden
die pony's in het weiland naast de bak, en die pony begon helemaal
te steigeren, oren in de nek en happen, die wil natuurlijk die andere
''beschermen''..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:34

http://www.tophorses.nl/advertentie/2010/knuffel-shetland-pony-merrie.html

Is maar even een voorbeeldje... €150,- voor een levend Shetlandertje waarmee je pony lekker kan spelen pakt waarschijnlijk nog goedkoper uit dan allemaal dure speeltjes waar hij tochniks aan heeft. De Shet kan heel het jaar gewoon het land op, bijna geen onkosten naast je 'gewone' pony, toch? Desnoods zoek je nog een verzorger voor de Shet voor €10,- in de maand om de kosten die je eventueel maakt te dekken. Zo simpel is het!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:37

Je paard alleen is echt geen optie... Laat je ouders deze site eens zien: http://paarden.dierenbescherming.nl/

ik begrijp dat je van je ouders geen pony erbij mag.
Dan blijft als optie over; je paard ergens anders bijzetten. De kudde van je buren klinkt als een goede oplossing! Besef wel dat je paard bij de kudde van de buren wel even geïntroduceerd moet worden. Je kunt hem er niet zomaar even bijzetten, ze moeten eerst aan elkaar kunnen wennen. Maar daarover kun je op Bokt veel tips lezen :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:41

BaileyMix schreef:

Is maar even een voorbeeldje... €150,- voor een levend Shetlandertje waarmee je pony lekker kan spelen pakt waarschijnlijk nog goedkoper uit dan allemaal dure speeltjes waar hij tochniks aan heeft. De Shet kan heel het jaar gewoon het land op, bijna geen onkosten naast je 'gewone' pony, toch? Desnoods zoek je nog een verzorger voor de Shet voor €10,- in de maand om de kosten die je eventueel maakt te dekken. Zo simpel is het!

Een Shet eet ook.
Een Shet moet ook een wormenkuur.
Voor een Shet moet ook de dierenarts komen.
De hoeven van een Shet moeten ook worden gedaan.

Zoveel goedkoper zijn ze nu ook weer niet!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:43

Ja maar wat zijn nou die kosten? Ze heeft ook al een andere pony dus die kosten maken dan ook weer niet zóveel uit. En zoveel zal 'ie niet eten als hij heel de dag op het land staat. Daarom ook, zoek een verzorgstertje voor €10,- in de maand en je dekt al een deel van de kosten.
EskeGirl schreef:
BaileyMix schreef:

Een Shet eet ook.

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 16:15

BaileyMix schreef:
Ja maar wat zijn nou die kosten? Ze heeft ook al een andere pony dus die kosten maken dan ook weer niet zóveel uit. En zoveel zal 'ie niet eten als hij heel de dag op het land staat. Daarom ook, zoek een verzorgstertje voor €10,- in de maand en je dekt al een deel van de kosten.

Een Shet eet ook.

Zoveel goedkoper zijn ze nu ook weer niet![/quote][/quote]

Ik moet alles wel zelf betalen, dus de kosten maken voor mijn degelijk wel uit,
ik ben 15, werk niet, (pas in de zomervakantie kan ik beginnen) en dan moet
ik onderhoud betalen voor 2 pony's? Dat gaat me niet lukken.
De geiten staan nu eindelijk buiten, hij is nu weer tevreden :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:54

EskeGirl schreef:
BaileyMix schreef:

Een Shet eet ook.

[/quote]

Ik wil niet veel zeggen, maar vacinaties, dierenarts en de hoefsmid kosten bij een Shetlander hetzelfde als een 'gewoon' paard.
Stel dat die Shet nu een enorme koliekaanval krijgt en hij moet naar een kliniek, dan ben je ver van huis met je tien euro van de verzorgster.
Met die tien euro kan je ook de vacinaties en de hoefsmidt niet betalen.
Zoals de TS al heeft gezegd moet ze alles zelf betalen, en het onderhoudt van 2 paarden is denk ik te duur voor een 15 jarige die niet werkt.

Kan je echt niet regelen dat iemand zijn paard bij jou stalt?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:56

En kan 1 of 2 van de geiten niet het hele jaar bij de pony blijven staan? je ouders hebben ze toch, betalen en onderhouden ze toch, dus zoveel zou ze dat toch niet kunnen uitmaken?

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 16:41

Angela schreef:
En kan 1 of 2 van de geiten niet het hele jaar bij de pony blijven staan? je ouders hebben ze toch, betalen en onderhouden ze toch, dus zoveel zou ze dat toch niet kunnen uitmaken?

Ja, daar zit ik nu ook aan te denken, maar ik denk toch niet echt het hele jaar,
we krijgen elk jaar jonge geitjes, en dan is het wel iets handiger als die geit
binnen bevalt :p
Ik ga even er goed over nadenken, in iedergeval is het voorlopig even opgelost :)