Schrikkerig tijdens buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HAUSOFJARA

Schrikkerig tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 21:22

Mijn nicht en ik hebben samen een fries, ze is altijd lief en doet eigenlijk nooit wat kwaad.
Alleen de laaste tijd tijdens het buitenrijden schrikt ze van van alles, zoals aanhangers, vreemde geluiden, fietsen en van mensen die bijvoorbeeld
op een bankje zitten. De ene keer vindt ze het doodeng het volgende moment maakt het haar niets uit, terwijl ik er geen verschil in zie.
Als ze dan schrikt wilt ze zo snel mogelijk omkeren en er vandoor gaan (niet dat het haar lukt =P)
Maar voorheen was dit een stuk minder zo, ik snap het niet.
weet iemand hoe het kan, en hoe ik daar mee moet omgaan zodat ze minder bang is?

pepse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:14

goedenmiddag, ik ben gerda en heb ook een paard wat nooit schrikkerig was tot op een gegeven moment elke keer heelhard om draaien overal van schrikken toen ben ik verder gaan zoeken,ben gaan zoeken naar nerveuze paarden en nou las ik als je paard op een verzuurt land staat en weinig mineralen binnen krijgt dan kan dat hun zenuwen beinvloeden en kwam ik bij de paarden drogist terecht en las over magic naf sppeciaal voor nerveuze paardenen daar zit van alles in ook magnesium en dat is goed voor de zenuwenstelsel je moet het 3 weken lang door het voer doen,en daarna moeten ze een stuk rustiger worden ik heb het mijn paard ook 3 weken lang gegeven en het heeft echt geholpen. veel succes groetjes gerda

HAUSOFJARA

Re: Schrikkerig tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 14:54

Hallo Gerda!
Bedankt voor tip, ik ga meteen kijken voor magic naf!
Hopelijk dat het gaat werken :D

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:35

Ik heb een soortgelijk probleem.
Mijn paard is altijd rustig en braaf buiten en nu sinds een
paar weken een stresbom.
Dit is gekomen sinds hij hele dagen op de wei staat !!!!
Is dat misschien bij jullie ook het geval ?
Heb nu Rust compositum gekocht,even afwachten of het werkt.

HAUSOFJARA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 14:44

Vandaag ging het rijden wel goed! ze staat nu wel weer bijna hele dagen op het land maar daarvoor niet, dus ik denk niet dat het daar aan ligt!
Hoelang gebruik je de Rust Compositum al? ;)

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:23

Rust compositum vandaag binnen gekregen en begin er morgen mee.

Hellhound28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 00:50

Tja hier valt vrij weinig aan te doen dan steeds weer opnieuw kennis laten maken met vreemde geluiden. Veel buitenritten maken of gewoon lopen met het paard bij dit soort zo genoemde 'enge dingen'. Maar dan wel met een zelfverzekerde ruiter die niet bang is. Want jou angst kan overslaan op het paard. En dan kan het zijn dat het altijd zo blijft.