plassen bij aankomst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brighteyes

plassen bij aankomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 11:39

vraagje.
Mijn 3 jarige reageert altijd op mijn fluitje als ik eraan kom en gaat dan rondjes in zijn bak lopen.
Kijkt of ik er al ben,geluidjes maken, en weer kijken, en gaat dan vervolgens staan plassen.
Doet dit hij trouwens echt iedere keer als ik aankom.
Het lijkt net of hij eerst de blaas ledigt omdat hij weet dat hij meemag uit wandelen.
Mankeert niets aan zijn blaas.
Wie maakt dit ook weleens mee?

Kiichi

Re: plassen bij aankomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:43

Wij zetten de paarden altijd met opzet vanuit de wei eerst op stal, in de hoop dat ze even plassen. Is voor hen een stuk lekkerder ;) Natuurlijk houd je altijd die paarden die je uren op stal kan zetten, maar pas wanneer je terug bent van rijden, moeten ze enorm nodig plassen :( :P Maar lekker dat je paard vooruit denkt ;)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:45

nee , ik denk dat hij zo slim is om dit voor het werk aan te doen , heel handig , kan me geen medische relatie vinden tussen dat jij komt en het plassen

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:46

Ik weet van de manege dat paarden door te fluiten wel sneller plassen ..
Doet hij het ook als je niet fluit :) ?

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:50

een van mijn paarden ( de ruin ) plast ook altijd als ik de stal binnen kom, ik fluit niet en hij doet het altijd. Nou rijd ik soms wel eens een week niet, en ja dan doet hij het ook, ook als ik om 21:30 bijv nog even voer klaar kom zetten na een drukke dag en ik echt niet ga rijden :')

Mijn merrie plast overigens iedere dag als ik klaar ben met opstrooien in haar stal. Ook zo gek, want die word pas sinds kort beleerd en ze doet het al jaren.

edit:
nu ze niet meer 's avonds op stal staan en dus alleen in het land staan, doen ze het wel veel minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:30

[***] mijn 2 jarige fjordje, plast ook altijd voor het wandelen. We gaan het erf af, berm in en plassen maar en daarna beginnen we aan de wandel :D ik heb hem het niet echt hoeven aanleren, gewoon altijd de berm in laten lopen en stil gaan staan en zodra hij begon te plassen uitvoerig belonen :)

brighteyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 18:01

Ja dan is gold dus echt raar.haha.hij staat buiten in het land en echt elke keer weer draait hij eerst een paar rondjes en dan plassen.verder plast hij dan niet.tenminste niet zolang ik er ben.ik zal er eens een filmpje van maken.