Regumate (zwangerschapshormoon) en melkproductie!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daf_Win

Regumate (zwangerschapshormoon) en melkproductie!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 10:41

Ik heb een merrie van 9 jaar oud, 2 jaar in mijn bezit.
Sinds 25 feb 2011 staat ze op Regumate, het zwangerschapshormoon. Ze mag dit 3,5 maand hebben, dan hengstig worden (14dagen stoppen) en daarna weer geven.

(Regumate geef ik op advies van een dierenarts. Ik kon niet meer op mijn merrie rijden, ze had te veel last van haar rug.
Ze is volledig nagekeken en we konden niks anders vinden dan een hormonaal probleem. Ze heeft een echo gehad, geen bijzonderheden te zien. Ook is ze behandeld door een osteopaat.
Dus er was lichamelijk niks mis mee, alleen door haar hormonale probleem heeft ze haar rug zo erg vast gezet dat het een probleem werd).

Sinds vorige week veranderde haar gedrag een beetje. Haar rug was gevoeliger en ze reageerde er wat op tijdens het poetsen.
Ik heb wat rustiger aan gedaan en dat ging verder prima. Tot vrijdag.
Ik zag dat haar benen wat vies waren en begreep eerst niet waar dit vandaan kwam. Maar na verder kijken zag ik dat ze opeens melk geeft!! Het melk loopt eruit.
Dierenarts gelijk gebeld. Die gaf aan dat ik direct moet stoppen met de Regumate, haar hengstig laat worden. Woensdag moet hij langs komen om een injectie te geven zodat de melkproductie stopt.
Hierna mag ik weer met de Regumate beginnen.
De dierenarts gaf aan dat het zeer zelden voorkomt dat een merrie tijdens het gebruik van Regumate ook melkproductie krijgt. Het is wel een zwangerschapshormoon, dus het kan gebeuren. En het hoeft ook geen 2de keer voor te komen.

Heeft iemand ervaring met het gebruik van Regumate en melkproductie?
Ik ben ook aan het twijfelen of ik wel met Regumate door wil gaan. Dit vind ik wel erg zielig voor haar.
Ook ben ik bang voor Uierontsteking.

Maar zonder Regumate kan/ kon ik niet rijden op haar. Opstappen lukte niet eens.
Heeft iemand misschien een andere tip of ervaring wat ook kan helpen?

Daf_Win

Re: Regumate (zwangerschapshormoon) en melkproductie!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 20:44

heeft niemand een tip wat ik kan gebruiken voor mijn merrie?