de hengst dat geen hengst is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

perzie

de hengst dat geen hengst is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 22:47

ik heb een ruin dat gek is van de merries,
nu staat hij niet meer bij de merries op de weide (was echt niet te doen)
maar gaat toch weer aan de draad de meisjes gek maken !!!

weet niet wanneer hij geruind is (is nu 9j) zal waarschijnlijk wat te laat zijn gebeurd ..

in ieder geval testosteron in overvloed !

voor de rest een schat van een beest hoor, goed te baas te blijven met grondwerk
oefeningen en veel respect voor zijn eigenaars (ook vrouwen)

Hebben jullie ook zo'n 'hengsten' rondlopen ?

:j

rockwitch

Re: de hengst dat geen hengst is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:49

Jup, de mijne is al met 1,5 gecastreerd, maar die sjanst nog uitgebreid met de dames. Soms lijken ze wel spontaan hengstig van hem te worden, zou hem bijna kunnen gebruiken als schouwpaard. Nou is het natuurlijk ook een ontzettend lekker ding, dus ik snap de vrouwtjes wel.
Hij klimt er overigens ook nog gewoon op als hij de kans krijgt, maar hij doet verder niks, hangt er een beetje op, maar verder gebeurt er niks.

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 23:00

haha die van mij ook, enja echt prachtig hé die show
die meisjes bij ons ook die vallen echt als vliegen voor hem maarre
de rest van de baasjes en de manegehouder zijn daar niet zo gek van ..
zou dat met het testosteron gehalte te maken hebben ??

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:10

Geen idee, ik bedoel die van mij is nu 7 en heeft het nog, hij is al 5,5 jaar balloos. Ik heb ze allebei namelijk nog op sterk water staan.
Het zijn gewoon charmeurs.

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:23

Mijn ruin doet het ook. Hij dekt ook echt. Is anderhalf jaar geleden geruind, was toen 6.
Met testosteron heeft dat m.i. niks te maken. Ik heb het laten testen. Hij had nog minder
testosteron dan een merrie.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:25

We hebben een ruin op stal die op alle merrie's die hengstig zijn springt. En die onrijbaar is: opnieuw ingereden, mensen er af gegooid met gekneusde ribben tand er uit enz.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 06:19

mijn pony is ook pas gecastreerd op zijn 6e, en heeft daarvoor wel gedekt.
daarna ook, heb hem zelfs nog laten testen of het geen klophengst was,maar dat was niet zo.
nu hij ouder word word het ietsje minder en dekt hij niet meer,maar hij blijft in trek bij de dames :D

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 08:36

@ellepel en wat bedoel je met 'ouder' ?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:40

Hier nog zo een, is op 3.5 jarige leeftijd gecastreerd. Is ontzettend aan het sjansen met andere paarden, nek erop zetten, hinniken enzo. Ook de merries in de kudde zijn soms niet veilig, worden ook spontaan hengstig van hem...

Laatst zag hij zijn eigen spiegelbeeld in een ruit. Nôh, dansen, brullen, nek erop zetten! (Liep toen door een woonwijk) en ik me maar afvragen waar hij mee bezig was... Tot ik zag dat hij zijn spiegelbeeld had gevonden in het raam van de DA (die uitgebreid stond te lachen :') )

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:44

tja... mannen he... zelfs als ze geen last hebben van hun hormonen kunnen sommige nog maar aan 1 ding denken... doe je niets aan.. zit in de aard van het beestje :+

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:47

Hier loopt er ook een. Staat sinds kort bij ons op de stalling en onze jaarling is er helemaal weg van. Ze werd spontaan hengstig toen hij kwam. Hij brengt bij alle merries het hoofd ophol :P.
Laatst bijgewerkt door moppielover op 28-04-11 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:48

rockwitch schreef:
Geen idee, ik bedoel die van mij is nu 7 en heeft het nog, hij is al 5,5 jaar balloos. Ik heb ze allebei namelijk nog op sterk water staan.

manlief moet zich een keertje vergissen als jij hem de kelder instuurt met de opdracht een potje groente te halen.. :+

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:51

Mijn "hengst" is bijna 4 en moet nu voor de 2e keer apart staan.
Vorig jaar heeft hij geprobeerd de E-pony te dekken. Wat hem nog aardig lukte ook........
We hebben ze toen apart gezet, en toen is hij over het draad heen gegaan.
Hoe weten we niet maar uiteindelijk had hij een ontstoken ........ :o
dus moest hij 4 dagen naar de kliniek. :+

Nu hebben we een A-pony te logeren, en is Emiel weer verliefd.
Hij heeft er dus ook al weer opgezeten, en moet nu weer apart staan......

Hopelijk gaat hij dit niet elk jaar doen,
ach het blijft een lieverd.

Owja hij is zelf een D pony.
Laatst bijgewerkt door Ekeif96 op 28-04-11 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 17:52

haha geweldig iedereen, ben blij te horen dat ik niet de enigste ben met een 'ongewenste hengst' !!

:j

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:57

Hier ook een lopen, shetlander die tot zijn 6de hengst is geweest. Heeft regelmatig geprobeerd mijn d pony te dekken :+ Verder sowieso heel macho beestje.. Kan ook lekker showen, dikke nek etc. :)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:02

Die van mij heeft ook de lente in zijn bol, hij is al met 1,5 gecastreerd omdat het zo'n kwal was, maar echt geholpen heeft het niet want sinds een jaartje (hij is nu bijna 6) is hij weer helemaal 'hengst'. Hij is verder wel goed te rijden, hij gaat met merries in de bak enorm uitsloven en zijn vakantie weide maatje werd ook spontaan hengstig van hem (en die was 25) maar hij springt er niet op. gelukkig :+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:38

Knert schreef:
rockwitch schreef:

manlief moet zich een keertje vergissen als jij hem de kelder instuurt met de opdracht een potje groente te halen.. :+

hahaha ze staan in de slaapkamer op een plank, als waarschuwing. Als een kerel mij belazerd kunnen die van hem ernaast komen te staan in een ietwat kleiner potje dan wel.

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:05

hahaha ze staan in de slaapkamer op een plank, als waarschuwing. Als een kerel mij belazerd kunnen die van hem ernaast komen te staan in een ietwat kleiner potje dan wel.[/quote]

_/-\o_

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 08:49

ateo schreef:
hahaha ze staan in de slaapkamer op een plank, als waarschuwing. Als een kerel mij belazerd kunnen die van hem ernaast komen te staan in een ietwat kleiner potje dan wel.

haha geweldig !!

enfin, gisteren was er dus met mijn lieftallige (hengst/ruin) dus niets aan te vangen hé, binnenbak = ok buitenbak = niet te doen ... ligt ook beetje aan mezelf binnen heb ik zelf meer ballen :D dan buiten !

ik hoopte dat het dit jaar anders zou zijn, staat niet meer samen met de meisjes op de weide alleen maar met ruinen, maar ze staan elkaar nas hof te maken langs de draad !!

:?

gracita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:13

Bij mij op stal hebben we een paard gehad die hetzelfde gedrag vertoonde. DA is toen geweest voor controle en toen bleek dat de castratie niet helemaal goed uitgevoerd was :S Er is een naam voor, maar kan er niet meer opkomen...
In ieder geval: het had gewoon zo kunnen zijn dat dat paard alsnog een veulentje had kunnen verwekken :S
Uiteraard is dit wel heel zeldzaam, dus de kans is gewoon groter dat het idd gewoon een 'charmeur' is die gewoon denkt dat ie nog een 'echte' hengst is :P

gracita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:18

O, ik moet beter lezen, het is al genoemd... ik bedoelde een 'klophengst'... :P

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:41

Bij mijn paard weet ik dat het goed is gegaan, heb beide ballen nog. Tenzij hij er ergens een derde heeft zitten, maar dat denk ik niet, want verder is het een druiloor.