Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Succes! 
Vudress schreef:Realistisch zijn. Een haflinger gaat jouw dressuurambities niet waarmaken. Ik zou op zoek gaan naar een ander paard.
Vudress schreef:Realistisch zijn. Een haflinger gaat jouw dressuurambities niet waarmaken. Ik zou op zoek gaan naar een ander paard.
Die kan echt niet een dressuurproef lopen. ik ben er toch zeker van dat ie dat wel kan, als er gewoon goefend wordt en duidelijke hulpen gegeven worden.Dilan1993 schreef:Vudress schreef:Realistisch zijn. Een haflinger gaat jouw dressuurambities niet waarmaken. Ik zou op zoek gaan naar een ander paard.
dat zeggen ze nou ook altijd van mijn arabierDie kan echt niet een dressuurproef lopen. ik ben er toch zeker van dat ie dat wel kan, als er gewoon goefend wordt en duidelijke hulpen gegeven worden.
Zie niet in waarom een haflinger niet de dressuur in kan.
Zie hier in de buurt genoeg Haflingers die hartstikke netjes hun proefjes lopn stef schreef:Je ambities aanpassen aan de kunnen van het paard, of het paard aanpassen aan je ambities (en dan bedoel ik dus over op een ander paard). Een andere weg is er IMO niet.
Dilan: Dat kan best wezen, maar déze trekt het niet, en het gaat om deze
Fleurtje100 schreef:Ik zou eerst eens even kijken hoe ver je, met behulp van goede begeleiding, met dit paard kan komen. Ieder gezond paard kan in principe goed mee komen in de basissport. En natuurlijk kan het zijn dat je nadelen ondervind als je paard wellicht niet helemaal de ideale bouw heeft. Maar op L/M niveau komen moet toch zeker wel lukken, ook al heeft een paard korte pootjes, geen spectaculaire gangen, is wat overbouwd etc. Het is vrijwel onmogelijk om als je op B/L niveau een winstpunt wilt halen teveel van een gezond paard te vragen. Ik denk niet dat je na 1 wedstrijd al op moet geven en het meer moet zoeken in betere begeleiding zodat je wat aan die miscommunicatie doet.
stef schreef:Ik trek geen conclusies Tigra, we moeten op bokt eens wat meer vertrouwen in TSsen hebben. TS zegt dat t paardje het niet trekt, daar zal ze haar redenen voor hebben. Dan hoeft er geen hele uitleg te komen IMO. Tegenwoordig moet je op bokt jezelf veel en veel te vaal verdedigen.
Wat haar ambitie is is niet van belang, welk nivo is niet van belang. Wat wel van belang is, is dat ze, om wat voor reden dan ook, momenteel vast loopt met het paard icm haar ambitie. En tja, dan kan je 2 dingen doen. Je ambitie aanpassen of je paard aanpassen
geerke schreef:ieder paard kan een foutloos Z proefje lopen hoor,mits met de juiste begeleiding.
Er lopen genoeg haflingers redelijk hoog nivo dressuur en dat ziet er prachtig uit!